خبرهای داغ:
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: یکی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی هماهنگی بیشتر با متولیان و گسترش حفظ ، قرائت و دیگر رشته‌های این کتاب آسمانی در جامعه است.
کد خبر: ۹۱۷۴۰۸۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم حجت الاسلام اصغر توسلی در گفت و گویی از اهداف اصلی برگزاری مسابقات قرآن را هماهنگی بیشتر با متولیان قرآنی دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی براساس اندیشه و آموزه‌های قرآنی شکل گرفته است، لذا رسیدن به مدینه فاضله به مدیریتی مبتنی بر قرآن و آموزه های قرآنی داشته باشیم و جامعه باید به گونه ای پیش برود که قرآن در تارو پود جامعه نفوذ پیدا کند.

وی ادامه داد: این امر با هماهنگی متولیان قرآنی و گسترش حفظ و قرآئت قرآن در جامعه محقق خواهد شد؛ نباید از این نکته غافل شد که که یکی از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی هماهنگی بیشتر با متولیان و گسترش حفظ ، قرائت و دیگر رشته‌های این کتاب آسمانی در جامعه است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با تاکید بر اینکه نیات واقفین خیر اندیش باید به سوی وقف‌های علمی و قرآنی سوق داده شود، گفت: یکی از روش‌های مفید توسعه فعالیت‌های قرآنی وقف در حوزه قرآن است و داشتن جامعه پویا در صورتی محقق خواهد شد که توجه به پژوهش و مباحث علمی گسترش پیدا کند.

وی اضافه کرد: باتوجه به نیاز جامعه امروزی و تغییر نیازهای جامعه و خصوصاً جامعه تحصیل کرده و پرسشگر واقفین، نیات واقفین خیر اندیش باید به سوی وقف‌های علمی و قرآنی سوق داده شود.

حجت الاسلام توسلی با اشاره بر ترویج و ایجاد سبک زندگی قرآنی در جامعه، تصریح کرد: من و همکاران در راستای بهتر برگزار شدن مسابقات تمام تلاشمان را برای این امر مهم انجام خواهیم داد واز هیچ کوششی دراین راستا دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما هرچه داریم از کتاب الله و عترت است طبق حدیث نبی مکرم اسلام (ص) کتاب خدا و عترت رسول الله (ص) دو امانت گرانبها نزد ماست و باید به نحو احسن از آنها محافظت کنیم. ضمناً برای برگزار شدن هرچه بهتر مسابقات پیشنهاد میکنم از آحاد مردم برای یک حضور حماسی در این دوره از مسابقات دعوت شود تا تا نوجوانان و جوانان هرچه بیشتر و بهتر ترغیب شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها