خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

انسان باید دین خداوند را در خود به معنای تشریعی و ارادی و منطقی حاکم کند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از ویژگی‌های مهم این است که انسان شروع کند و دین خداوند را در خودش به معنای تشریعی و ارادی و منطقی حاکم کند و معنی ولایت این است که انسان به‌طور آگاهانه و ارادی از خداوند می‌خواهد که مسئول و متولیش باشد.
کد خبر: ۹۱۷۴۰۶۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

انسان باید دین خداوند را در خود به معنای تشریعی و ارادی و منطقی حاکم کندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی در مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید محراب «آیت‌الله مدنی» که در مسجد مهدیه برگزار شد به بیان ویژگی‌های این شهید محراب پرداخت و اظهار داشت: از ویژگی‌های شهید «مدنی» این بود که به جد معتقد بود که خدای تبارک و تعالی باید در نفس حاکم باشد.

وی با اشاره به حاکمیت قهری و تشریعی گفت: مراد از حاکمیت تشریعی این است که انسان از حاکمیت خداوند آگاه شده و این آگاهی او را به درجه بالایی برساند؛ این حاکمیت علت آفرینش و ایجاد دین است؛ دین برای این آمده است که انسان‌ها را به‌صورت ارادی و انتخابی و آگاهانه تحت حاکمیت خداوند قرار دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خداوند ولی کسی است که به صورت ارادی در وجودش حاکم شده است و خدا در وجودش سلطنت می‌کند، تصریح کرد: اگر اینگونه شود صفت قهر خداوند محقق می‌شود و همه تحت حکومت خداوند هستند.

وی با بیان اینکه شهید «مدنی» تأکید داشت که خداوند باید در تو حاکم شود، وقتی حاکم شد مشخص می‌شود که حاکم کیست، گفت: خداوند به میزانی که به طور ارادی بر انسان حکومت می‌کند خود را به انسان نشان می‌دهد و پرده‌برداری و کشف حجاب می‌کند؛ خداوند علت آفرینش است و برای این است که دیده شود.

قئم‌مقامی با بیان اینکه ابن سینا در الهیات تاکید کرده؛ خداوند شدیدترین بهجت و خوشی را در ذاتش دارد، عنوان کرد: به این دلیل که خداوند شدیدترین علم را به شدیدترین جمال دارد.

وی با بیان اینکه شهید «مدنی» همیشه خوش اخلاق بود، اظهار داشت: اینگونه افراد همیشه خوش اخلاق هستند، چون انبساط دارند، بداخلاقی مربوط به وقتی است که انسان منقبض است و فیض خداوند را دریافت نمی‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این است که انسان شروع کند و دین خداوند را در خودش به معنای تشریعی و ارادی و منطقی حاکم کند و معنی ولایت این است که انسان به‌طور آگاهانه و ارادی از خداوند می‌خواهد که مسئول و متولیش باشد.

وی در مورد ویژگی دوم شهید محراب گفت: همین حالت و ویژگی باید در بیرون هم اتفاق بیفتد اجتماع، حکومت، سیاست، دنیا و مدیریت جهان، اینجا است که ما تلاش می‌کنیم که خداوند در ما حاکم باشد، اگر در بیرون شیطان و کافر حاکم است، اینطور نیست که با درون ما کار نداشته باشند برای مثال اینطور نیست که در آمریکا حکومت کافر برقرار باشد آن وقت در درون آن معنویت است.

قائم ‍مقامی با اشاره به اینکه چرا آمریکا با درونش کار دارد؟ بیان کرد: این امر برای این است که حکومت پشتوانه حاکمیت آنها است که به آن عمق استراتژیک برسد چراکه هر حکومتی عمق استراتژیک دارد و عمق استراتژیک حکومت‌ها در روی زمین و در دورن و باطن انسان‌ها است و این حکومت می‌خواهد که باطن‌ها مثل خودش شود.

وی با بیان اینکه عارفان برحق و در رأس آنها امام راحل در درجه اول در درون خود جهاد کرده و به معرفت رسیده‌اند، خاطرنشان کرد:حتی در سیاست هم خدا باید حاکمیت کند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در کشور ما که ام القرای اسلامی است باید این سعادت را داشته باشیم که این پرچم را حفظ کنیم، عنوان کرد: شیطان چه اصراری دارد که زنان کشف حجاب کنند و چرا اینقدر اصرار دارد که آنها را به خیابان بکشاند، برای این است که حاکمیت و حکومت می‌خواهد، شیطان می‌خواهد با جلوه‌گری و طنازی روح ها را خسته و کدر کند و درون افراد را خراب کند.

وی افزود: حاکمیت نباید اجازه دهد که در کشور کشف حجاب صورت گیرد، چرا که مجددا فرهنگ رضاخانی رواج می‌یابد و کشف حجاب صورت می‌گیرد.

قائم‌مقامی در ادامه به وجود دو ویژگی در عالمان پرداخت و گفت: یکی اینکه خداوند در ما حکومت کند و آن عشق، تهجد، مناجات، رمز و رازها و کار کردن و دوم اینکه خداوند در جامعه حکومت کند و قوانین دین حاکم باشد در سیاست، اجتماع و مدیریت؛ شهید مدنی و در رأس آنها امام راحل اینگونه بودد.

وی عنوان کرد: امام خمینی(ره) در زمان خود عارف‌ترین عارف و مجاهدترین مجاهد بود.

در پایان این مراسم از کتاب «شهید نهادساز» رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات