بازخوانی زندگی شهیدسید مرتضی احمدآبادی:

از عاشقان حضرت امام بود و فرمان او را مطاع می‌دانست

شهید سید مرتضی احمد آبادیه، در اولین روز خردادماه در سال 1338، در یکی از خانواده‌های پاک و مؤمن چشم به جهان گشود و تحصیلات خود را تا دورۀ متوسطه گذراندند
کد خبر: ۹۱۷۴۰۵۳
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ به منظور گرامیداشت یاد و خاطر شهدای استان مرکزی خبرگزاری بسیج استان به باز خوانی زندگی شهید سید مرتضی احمدآبادی می پردازد.

از عاشقان حضرت امام بود و فرمان او را مطاع می‌دانست. چه در زمان انقلاب با پخش اعلامیه‌هایش در بین مردم و آشناکردن آن‌ها با عقاید و افکار ایشان و چه در زمان جنگ تحمیلی که به فرمان ایشان لبیک گفت و در نقاط مختلفی خدمت کرد. آخرین یگان او گردان عملیاتی لشکر 21، حمزه بود که در منطقۀ مستقر بود و در عملیات افتخارآفرینی، علیه دشمن بعثی عراق، در تاریخ 5/ 8/ 1359، در منطقۀ عملیاتی دزفول بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن عشق خود را ثابت نمود و گران‌بهاترین هدیۀ خود، یعنی جانش را فدای معشوق کرد و در احمدآباد به خاک سپرده شد.

برادرش می‌گفت که زمان عروسی‌اش هم‌زمان با شروع جنگ بود که در آن زمان در محلۀ ما شهیدی آوردند. برادرم با دیدن این صحنه گفت: «جنگ شروع شده و من هم باید طبق وظیفه به جنگ بروم و می‌دانم که شهید می‌شوم. آن شب همه ما ناراحت شدیم و درست چهارماه بعد از عروسی به شهادت رسید که در آن زمان خانم ایشان باردار بود. بعد از شهادتش یگانه پسرش به دنیا آمد.

همسرش از نماز و اسلامش و از اخلاقیات اسلامی‌اش می گوید و می‌گوید به امام علاقۀ خاصی داشت و دربارۀ حجاب تأکید زیادی می‌کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار