استاندار اردبیل گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و به دنبال آن ۸سال دفاع مقدس در امتداد واقعه کربلا و روز عاشورا بوده است.
کد خبر: ۹۱۷۴۰۳۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

دفاع مقدس امتداد واقعه کربلا در عاشوراست

به گزارش خبرگزاری بسیج از اربدیل، اکبر بهنام جو در جلسه هماهنگی برپایی نمایشگاه رزمی فرهنگی هفته دفاع مقدس اظهار کرد: الگو برداری صحیح از واقعه عاشورا و تن ندادن به ظلم و ستم در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی آشکار شد و شهدا و ایثارگران ما ثابت کردند پیروان راستین دین محمدی و سید الشهدا(ع) هستند.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس باید باشکوه تر برگزار شود گفت: همه دستگاه های اجرایی با هماهنگی لازم برای هرچه با شکوه تر برپایی نمایشگاه رزمی فرهنگی هفته دفاع مقدس باید تلاش کنند.

استاندار اردبیل افزود: علاوه بر مشارکت در این نمایشگاه در ادارات خود برنامه های ویژه ای را جهت معرفی فرهنگ جبهه و ایثارگری برگزار کنند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه باید از فرماندهان دوران جنگ جهت خاطره گویی استفاده شود گفت: نیاز نسل امروزی جامعه شناخت از خود و تاریخ گذشته است و در این راستا همه باید در انتقال فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنیم.

اکبر بهنام جو امنیت و آسایش جامعه را مدیون خون شهدا دانست و گفت: اگر شهدا و ایثارگران نبودند به طور قطع آسایش و آرامش امروزی در جامعه ایرانی نبود.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل موزه دفاع مقدس اعتبار خوبی گذاشته شده است افزود:این موزه می تواند در معرفی و انتقال فرهنگ جبهه، شهادت و رشادت به نسل جدید نقش مهمی داشته باشد و آموزش و پرورش نیز باید همراهی بیشتری در این راستا داشته باشد.

استاندار اردبیل برخورد و عملکرد خالصانه را از خصوصیات مردان جبهه دانست و گفت: مسوولان و عوامل دستگاه های اجرایی نیز باید با الگوگیری از این خصوصیات در عملکرد خود اخلاص داشته باشند.

گفتنی است نمایشگاه رزمی فرهنگی دفاع مقدس در محل ضلع غربی دریاچه شورابیل با بازسازی عملیات والفجر۸ از ۳۱سهریور ماه به مدت یک هفته برپا می شود.

ارسال نظرات