خبرهای داغ:
مسئول اردوی جهادی خواهران دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد
مسئول اردوی جهادی خواهران دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اردوی جهادی دانشگاه علوم پزشکی همدان در سه قالب فرهنگی، درمانی و عمرانی در روستای اورقمیش برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۴۰۳۶
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

برگزاری اردوی جهادی در قالب فرهنگی، درمانی و عمرانی در روستای اورقمیشفاطمه سبزه‌ای در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به برگزاری اردوی جهادی خواهران دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: این اردوها در سه قالب فرهنگی، درمانی و عمرانی در در روستای اورقمیش برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر بخش فرهنگی فعالیت دارد، گفت: کار اصلی ما بخش فرهنگی است که به ریزگروه‌های مختلفی تقسیم می‌شود.

مسئول اردوی جهادی خواهران دانشگاه علوم پزشکی همدان در روستای اورقمیش با بیان اینکه در بخش درمانی پزشک عمومی داشتیم که چند روزی مردم را درمان کردند، تصریح کرد: رزیدنت مغز و اعصاب و ماما نیز در این اردو حضور داشتند.

وی ابراز داشت: آموزش بهداشت و غربالگری از دیگر برنامه‌های اجرایی بود و گروه دندانپزشکی نیز در دو روستا حضور داشتند و آموزش دهان و دندان ارائه دادند.

سبزه‌ای در ادامه افزود: کنترل قند و فشار خون و تب مالت آموزش داده شد چراکه این امر در روستاها بحث مهمی است و باید آموزش‌های لازم در این زمینه به افراد ارائه شود.

وی در خصوص آب لوله‌کشی روستا خاطرنشان کرد: روستا یک روز در میان نیم ساعت در روز آب لوله‌کشی دارد و مردم روستای چهاربلاغ با توجه به اینکه چشمه دارند کمتر مشکل آب دارند.

مسئول اردوی جهادی خواهران دانشگاه علوم پزشکی همدان در روستای اورقمیش در خصوص فعالیت گروه دندانپزشکی گفت: هدف کاری این گروه دانش‌آموزان کلاس هفتم و هشتم  است و شعار این گروه «دهان عاری از پوسیدگی» بود و برای ۳۱ نفر از دانش‌آموزان کار انجام شد.

وی یادآور شد: در مجموع تعداد دندان‌هایی که کار انجام شده ۴۷ نفر بود که تعداد دندان‌های پر شده ۶۵ عدد بود، ۱۷ دندان کشیده شده که بیشتر دانش‌آموزانی بود که دندان‌های شیری داشتند و ۶ نفر هم دندان عاری از پوسیدگی داشتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات