خبرهای داغ:
حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: طلبه‌ها باید علاوه بر علم آموزی در کسب مراتب اخلاقی نیز اهتمام ورزند
کد خبر: ۹۱۷۴۰۲۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا صبح امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۸-۹۹ حوزه‌های علمیه استان قزوین بیان کرد: وظیفه اصلی طلبه‌ها علاوه بر علم آموزی، مطالبه گر، اخلاق و تهذیب نفس از اساتید و مدرسان حوزه علمیه است.

وی گفت: دانش آموزان حوزه و طلبه‌ها باید علاوه بر علم آموزی در کسب مراتب اخلاقی نیز اهتمام ورزند چرا که بدون این مهم، صرف کسب مدارج علمی، نمی‌توان به خوشبختی و سعادت دست یافت.

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین اظهار کرد: همچنین برای دست یابی به اهداف متعالی، باید جهاد با نفس همراه با علم آموزی مدنظر علم آوزان حوزه و طلبه ها باشد.

حجت الاسلام سبحانی نیا عنوان کرد: حوزه فقط مسئول علم آموزی در حوزه منطق، تفسیر، کلام و غیره نیست و واقعیت این است که کسب علم بدون اخلاق خطرناک خواهد بود.

وی با اشاره به ه حدیثی از پیامبر اسلام (ص) در مورد ارزش علم افزود: پیامبر فرموده که قیمت هرکس به اندازه علم اوست و هرقدر که علم انسان بیشتر شود، ارزش او نیز بیشتر خواهد شد و چه بهتر که این علم با تهذیب نفس، اخلاق و جهاد همراه باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین با بیان اینکه علم بدون اخلاق رهزن است خاطرنشان کرد: خیلی از افراد در جامعه ما طلبه یا روحانی نیستند، اما به قدری تهذیب نفس دارند که نقش آنها در ترویج فرهنگ اسلامی بسیار بالاست.

وی با اشاره به جایگاه علم در قرآن اضافه کرد: هرگز بین کسانی که اهل علم هستند با کسانی که به علم اعتقادی ندارند تساوی وجود ندارد و عالمان همیشه صاحب درجات بالا هستند.

حجت الاسلام سبحانی نیا تصریح کرد: استان قزوین صاحب فرهنگ و تمدن عمیقی در حوزه ادیان است که باید مورد توجه طلبه‌ها قرار گیرد.

گفتنی است در سال تحصیلی جدید ۱۰۰ طلبه تازه ورود، در مدارس و حوزهای علمیه استان مشغول به علم آموزی خواهند شد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها