خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان استان همدان از احداث 5 پروژه عمرانی ویژه محرومین به‌همت گروه جهادی شهدای فرهنگیان همدان در اردوهای جهادی خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۳۹۸۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

احداث 5 پروژه عمرانی ویژه محرومین به‌همت گروه جهادی شهدای فرهنگیان همدانحمیدرضا قائم پناه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: گروه جهادی شهدای فرهنگیان که مختص دانشگاه فرهنگیان است از سال ۹۱ شروع به فعالیت کرده است.

وی با بیان اینکه این گروه جهادی هر ساله در زمینه‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی در حال فعالیت است، گفت: امسال این طرح از ۲۳ تیر ماه آغاز شد و با ساخت پنج پروژه ساختمانی برای محرومین آغاز به کار کرد و در دوره‌های هفت روزه در منطقه حاضر می‌شوند.

قائم پناه در ادامه با بیان اینکه این پروژه ۶۵ متری برای محرومین است که از دانشگاه فرهنگیان، جباریان و علوم پزشکی مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در این دوره ۸۰ نفر مشارکت داشتند که تقسیم‌بندی شده و در مناطق حضور دارند.

وی افزود: یک قسمتی از بودجه را کمیته امداد، بهزیستی و ناحیه دانشجویی متقبل شدند و تعدادی از خیرین پای کار آمدند و تعدادی از اعضا در حال جمع کردن کمک‌های مردمی هستند.

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان استان همدان با اشاره به اینکه کمک‌ها و حمایت‌های دانشگاه  بسیار ضعیف بود و حتی جیره خشک هم از دانشگاه فرهنگیان است، یادآور شد: سه پروژه‌ ما مربوط به روستای چورمق است و بقیه در روستاهای دیگر است که متعلق به خانواده‌های بی‌سرپرست هستند  و روستاهای چورمق، قراکن و جعفرآباد را پوشش دادیم.

وی گفت: مشارکت مردم در این ایام کم بود و صفر تا صد کار بر عهده گروه جهادی بود که برآورد شده تا بهمن ماه پروژه‌ها تکمیل می‌شود.

قائم پناه عنوان کرد: برای این پروژه‌ها حدود ۶۰ میلیون تومان هزینه شده که ما هزینه‌ها را کم کردیم تا ۴۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی با بیان اینکه اردوی جهادی لذت شیرینی دارد که من در هیچ جایی این لذت را ندیدم، تاکید کرد: اعضای گروه بدون هیچ چشم‌داشتی کار می‌کنند و همه اقشار فعالیت دارند.

مسئول بسیج دانشگاه فرهنگیان استان همدان افزود: بنا داریم کنش گردی اجتماع را در روستاها برپا کنیم و مسئله دیگر مطالبه‌گری است که مسئولین را دعوت می‌کنیم مشکلات روستا و مردم محروم می‌نویسیم و خودمان مطالبه‌گری می‌کنیم و در سال‌های بعد هم ساخت مدرسه را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات