معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:
حجت‌الاسلام جمال ایزدی با بیان اینکه در هر شهرستان حداقل یک همایش رهروان زینبی برگزار خواهد شد گفت: در استان خراسان رضوی 100 بقعه متبرکه در اجرای سوگواره یاس نبوی همکاری دارند.
کد خبر: ۹۱۷۳۹۷۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام جمال ایزدی اظهار کرد: در راستای پرداختن به سوگواره بصیرت عاشورایی که طی دو ماه محرم و صفر در بقاع متبرکه خراسان رضوی اجرا می‌شود تا امروز ویژه برنامه‌هایی برپا شده است.

وی افزود: ویژه برنامه «لبیک یا حسین» در دوم ماه محرم، «احلی من العسل»، «شیرخوارگان حسینی» برگزار و همایش «رهروان زینبی» نیز ویژه بانوان ولایی در تعدادی از بقاع متبرکه استان در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان رضوی با اشاره به برگزاری همایش‌های شاخصی از جمله همایش رهروان زینبی در منطقه پنجتن مشهد با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و همایش بقعه متبرکه امامزادگان یاسر (ع) و ناصر (ع) در طرقبه گفت: در استان خراسان رضوی یکصد بقعه متبرکه در اجرای سوگواره یاس نبوی همکاری داشتند.

وی افزود: باتوجه به اینکه پرچمدار قیام عاشورا پس از شهادت امام حسین (ع) امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) بودند و نقش بسیار مؤثری را در ترویج فرهنگ عاشورایی ایفا کردند، هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی زنده نگه داشتن یاد و خاطره عاشورا و ترویج چنین فرهنگ ارزشمندی است.

حجت‌الاسلام ایزدی با بیان اینکه در هر شهرستان حداقل یک همایش رهروان زینبی برگزار خواهد شد تصریح کرد: محور اجرای برنامه ها، اداره کل اوقاف و بقاع متبرکه هستند و سایر دستگاه‌های فرهنگی نیز کمک رسانی لازم را خواهند داشت.

وی افزود: نسبت به مناسبت‌های پیش رو نیز ویژه برنامه «منشور عزت» در مشهد و سایر شهرستان‌های استان از ابتدای ماه صفر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین نیز برنامه‌هایی از جمله ایجاد موکب در کربلا و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مسیر پیاده روی زائران حرم مطهر رضوی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار برنامه‌های فرهنگی توزیع محصولات فرهنگی در دهه اخر صفر و اربعین، مبلغین فرهنگی در جمع زائران حاضر هستند افزود: همه خادمان، مدیران بقاع و اعضای هیئت امنا در خدمت زائران هستند تا به زائران اربعین خدمت‌گذاری مطلوب ارائه شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها