امر به معروف و نهی از منکر از فعالیتهای پیامبران است

مدیر کل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از جمله فعالیت های پیامبران و اولیاء الهی است.
کد خبر: ۹۱۷۳۹۱۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

محمود دولت کردستانی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در زاهدان، با اشاره به این مطلب که رسانه بهترین ظرفیت در جامعه امروزی برای نهادینه سازی معروفات و ترک از منکرات است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب بسیار مهم است که برای از بین بردن جهل در جامعه باید به این دو فریضه مهم الهی پرداخت.

وی با اشاره به این مطلب که مراتب اجرای امر به معروف و نهی از منکر برای همگان در جوامع مختلف یکسان است، افزود: برای اجرای این دو فریضه الهی در همه شرایط و زمانها، باید شیوه های مهم امر و نهی را آموزش دیده و سپس به اجرای آنها بپردازیم.

کردستانی بیان کرد: کم حوصله و عصبی بودن شخص امر و نهی کننده باعث آسیب پذیرشدن جامعه می شود و لازم است در اجرای فریضتیم با حوصله و گام به گام به جلو حرکت کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شرایط موجود در جامعه فعلی و گرفتاریهای مردم با یک گفتار و حتی یک نگاه هم می توان امر به معروف و نهی از منکر کرد.

وی اظهار کرد: بهترین الگو در راستای اجرایی شدن این دو امر واجب، راه و روش بزرگان دین می باشد، ما باید چون پیامبران و ائمه در راستای نهادینه شدن فریضتین گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار