مدیر اجرایی ستاد اربعین استان زنجان خبرداد؛

تعیین مرز خسروی برای تردد مسافران اربعینی استان زنجان

مدیر اجرایی ستاد اربعین استان زنجان گفت: مرز خسروی بعنوان محل ورود و خروج زائران استان زنجان به کشور عراق در اربعین حسینی تعیین شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۹۰۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵

به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج، رضاحسینی در گفتگو باخبرنگارخبرگزاری بسیج بابیان اینکه خدمات رسانی به زائرین امسال برای پنجمین سال متوالی انجام می شود، اظهارداشت: امسال نیز همانند سنوات گذشته خادمین زنجانی با حضور در کربلا و مسیر پیاده روی اربعین و  برپایی موکب اربعین با افتخار به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند.

 

وی بابیان اینکه قرار است اربعین امسال پس از سالها شاهد بازگشایی مرز خسروی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مسیرهای تردد زوار عتبات عالیات باشیم،گفت: مرز خسروی بعنوان محل ورود و خروج زائران استان زنجان به کشور عراق در اربعین حسینی تعیین شده است.

 

مدیر اجرایی ستاد اربعین استان از ثبت نام 20 موکب جهت خدمت رسانی به زائرین خبر داد وافزود:این موکب ها از استان زنجان وشهرستان های ابهر،خرمدره،خدابنده،ماهنشان ودندی می باشند.

 

حسینی ادامه داد: طبق ابلاغیه ستاد اربعین وزارت کشور سهمیه اسکان استان زنجان امسال اسکان 25هزار زائر طی هر شبانه روز است، که در این راستا سهمیه تغذیه نیز 26 هزار نفر تعیین شده که با توجه به حذف ویزا وافزایش تعداد زائران پیش بینی می شود که این تعداد تا40هزار نفر نیز افزایش یابد.

 

وی با اشاره به زمان برپایی موکب های استان زنجان در مسیر پیاده روی زائران تصریح کرد:این موکب ها بصورت رسمی از 15 مهرماه امسال دایر بوده واز 20الی29 مهرماه خدمات رسانی خواهند نمود.

 

وی در ادامه به روال جمع‌آوری نذورات مردمی برای هزینه‌کرد در موکب‌ها نیز اشاره کرد و افزود: کمک‌های مردمی در دو بخش نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری می‌شود.

 

مدیر اجرایی ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه هنوز برآوردی از آمار نذورات و کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم احصا نشده است، اضافه کرد: اما آنچه مسلم است لطف و محبت مردم استان است که با این نذورات مردمی از اعتبارات دولتی کمک گرفته نشده است و هرچه هزینه می‌شود از نذورات مردمی است.

 

حسینی خاطرنشان کرد:شماره حساب ۰۱۰۸۵۰۳۳۳۵۰۰۱ آماده دریافت کمک‌های مردمی برای پیاده‌روی اربعین حسینی است.

 

این مسئول از الزامی بودن نام‌نویسی در «سماح» برای زائران اربعین امسال خبر داد و گفت: همه زائران باید رسید سامانه سماح و گذرنامه را در زمان خروج از کشوربه همراه داشته باشند.

 

وی در پایان ضمن تقدیر از مردم استان زنجان برای مشارکت درارسال نذورات به موکب‌های اربعین گفت: امیدواریم امسال نیز مطابق سنوات گذشته شاهد یک مراسم اربعین باشکوه باشیم.

 

 

ارسال نظرات