سید ساجد یعقوبی
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پارس آباد گفت: مجالس عزاداری حسینی باید با برنامه ریزی منسجم هیئت‌های مذهبی بستری برای معرفت و بصیرت افزایی در جامعه بویژه برای هنرمندان باشد.
کد خبر: ۹۱۷۳۸۹۴
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

به گزارش سرویس بسیج هنرمندان خبرگزاری بسیج از شهرستان پارس آباد، حجت الاسلام سید اسماعیل احمدی در نشست روشنگری با محوریت محرم و بصیرت عاشورایی هنرمندان اظها داشت: ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و الهام بخش مبارزه با ستمگران است و در انتقال پیام جهانی قیام امام حسین (ع) نقش اساسی دارد.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ترویج خرافات در بین هنرمندان، افزود: هوشیاری هنرمندان بخصوص نویسندگان وشعرا در این زمینه بسیاری ضروری است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پارس آباد گفت: با تاکید بر ضرورت جذب هنرمندان به هیئت‌های عزاداری و مجالس عزاداری، خاطرنشان کرد: مجالس عزاداری حسینی باید با برنامه ریزی منسجم هیئت‌های مذهبی بستری برای معرفت و بصیرت افزایی در جامعه بویژه برای هنرمندان باشد.

حجت الاسلام احمدی، مکتب عاشورایی را اسوه و الگویی برای سعادت دنیا و آخرت و مبارزه به توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: عزاداری‌های ماه محرم و صفر همچنین فرصتی برای اعلام حمایت قاطع از ولایت واعلام برائت از دشمنان و ظالمان است.

وی ماه محرم را ماه امنیت و آرامش برشمرد و افزود: ماه محرم، ماه عشق و ماه تبیین و ترویج فلسفه قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و ماه عزاداری برای سالار شهیدان و یاران مطهرش است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه پارس آباد ، ماه محرم را ماه عشق نامید و گفت: محرم، ماه احسان و عزاداری و شور و شعور حسینی است و این به انسان آرامش و امینت بخش است.

حجت الاسلام احمدی در ادامه افزود: قیام حسین مظهر نبرد حق بر علیه باطل بود. قیام الهی بود که هر چه زمان می‌گذرد، تبلور بیشتری پیدا کرده و آموز‌های آن روشن‌تر میشود.

وی با تاکید بر لزوم وجود اتحاد در بین هنرمندان در برگزاری هر چه بهتر مراسم‌های نوحه خوانی و عزاداری امام حسین (ع) گفت: لزوم موفقیت هر کاری وجود اتحاد است واین ایام فرصت خوبی است تا به همراه مراسم عزاداری و سینه زنی اهداف والای انقلاب و اسلام ناب عاشورایی را در بین نسل جوان جامعه ترویج دهیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، نشست روشنگری و بصیریت افزایی هنرمندان با موضوع بصیرت عاشورایی با حضور هنرمندان و به همت کانون بسیج هنرمندان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد برگزارشد.

مجتبی هاتف رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با عرض تسلیت به شهدای کربلای آگاهی بخشی را مهم‌ترین راه مقابله با توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: معرفت بخشی و بصیرت افزایی هنرمندان از مهم‌ترین آثار عزاداری حسینی است.

در پایان این مراسم شاعران به سرودن اشعار عاشورایی خود پرداختند.

 
ارسال نظرات