خبرهای داغ:
کارگاه برنامه ریزی عملیاتی مشارکتی خودمراقبتی سازمانی با ادارات شهرستان شاهرود جهت ادارات و سازمان‌های بالای ۲۰ نفر روز به همت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۸۷۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در این کارگاه که در سالن جلسات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد، دکتر زهرا قدسی پور معاون فنی و مسئول گسترش شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه ضمن تشکر از حضور مدعوین محترم درخصوص اهمیت خودمراقبتی و نقش موثر سازمان‌ها توضیحاتی را بیان نمود.
معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه افزود: با توجه به گذار بیماری‌ها از واگیر به غیر واگیر و حرکت از درمان قطعی بیماری‌ها به مراقبت مادام العمر، نقش مردم در مراقبت از سلامت خود و اعضای خانواده برای سالم زیستن و مدیریت بیماری‌های مزمن و شدید روز به روز در حال افزایش است.
قدسی پور گفت::روند تغییر ساختار جمعیتی، الگوی بیماری‌ها ما را نیازمند ارائه رویکردی جدید و متفاوت برای مراقبت بهترو متناسب با نیاز‌های مردم می‌سازد که یکی از این رویکرد‌ها در حوزه سلامت موضوع خودمراقبتی در حیطه‌های فردی، سازمانی و اجتماعی میباشد که هدف در خودمراقبتی سازمانی ایجاد محیط کار سالم از طریق اجرای برنامه‌ها وخط مشی ارتقای سلامت در محل کار، خلق محیط فیزیکی و فرهنگ حمایتی و تشویق شیوه زندگی سالم با همکاری کارکنان و کارفرمایان می‌باشد لذا برای تحقق این امر و اجرای اقدامات لازم واحد آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی اقدام به برگزاری کارگاه برنامه ریزی عملیاتی مشارکتی ارتقای سلامت نمود.
محمد مومنی کارشناس آموزش و ارتقای سلامت در خصوص تعریف سلامت و خودمراقبتی و نقش سازمان‌ها در تشکیل شورای ارتقای سلامت در محل کار و تعامل این سازمان‌ها با معاونت بهداشتی دانشگاه در شناسایی مشکلات سلامتی درمحل کارتوضیحاتی را عنوان نمود.
کارشناس آموزش و ارتقای سلامت درخصوص نحوه تدوین برنامه عملیاتی و نیاز سنجی و…. آموزش‌های لازم را ارائه نمود.
در پایان کارگاه همکاران واحد بهداشت حرفه‌ای در خصوص ارگونومی در محل کار و واحد مبارزه با بیماری‌ها در خصوص بیماری‌های غیر واگیر و پیشگیری از آن آموزش‌های خود را عنوان و به پرسش‌های شرکت کنندگان پاسخ داده شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها