در بازدید سرزده مسئول بسیج مهندسین صنعتی استان گیلان از کارگاه رضا جمالزاده عنوان شد

فدک طرح کارآفرین گیلانی جهت کمک به بهبود اقتصادی و حمایت از مشاغل خانگی

واژه فدک نقطه شروع یک کارآفرین گیلانی است که توانست کمر همت را بسته و یک تنه توانمندی خود را به رخ تمام کسانی که میگویند تحریم محدویت است نه فرصت، نشان دهد.
کد خبر: ۹۱۷۳۸۴۹
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، واژه فدک نقطه شروع یک کارآفرین گیلانی است که توانست کمر همت را بسته و یک تنه توانمندی خود را به رخ تمام کسانی که میگویند تحریم محدویت است نه فرصت، نشان دهد. اما قصه از آنجایی شروع می شود که این جمله فدک قدمتی چون به دوران زمان صفویه دارد. حال که گذشتگان ما چگونه در این بحران ها میزبان روزهای سخت می شدند و اینگونه بیان میکند که در دوران صفویه این نظریه اقتصادی وجود داشته که رونق اقتصادی به پنج عامل ماده اولیه، ابزار، نیروی کار، سرمایه و نرم افزار فکری (یا همان فکرهای تحصیل کرده ) بستگی دارد.

رضا جمالزاده فارغ تحصیل رشته فیزیک است ودر حال حاضر به تدریس مشغول می باشد و از فعالان شبکه های اجتماعی و رسانه ای است. جامعه هدف وی دانشجویان وهنرجویانی است که جویایی علم هستند. به کارخانه های ورشکسته سرمی زند، به ماشین آلات واتوماسیون آن دقت می کند و این آغاز فعالیت مهندسی او با هنرجویانش می باشد تا این که چگونه دستگاهایی که برای ورود یا ساخت آن باید مبالغ گزافی صرف شود، در داخل بدست همین هنرجویانش با قیمتی بسیار کمتر از آنچه که باعث خروج ارز شود، بسازد. ودر نهایت آن را وارد خانه ها کند تا باعث ایجاد اشتغال خانگی شود.

وی واژه فدک را این چنین معنی می کند، حرف ف یعنی فرزند، حرف د یعنی درس و دانشگاه و حرف ک یعنی کارخانه و کارگاه. همه این ها یعنی هر خانواده یا هرخانه می توانند واحد تولیدی خود را داشته باشند واین امر نقش به سزایی در تولید کشور دارد. و این یعنی حذف واسطه، یعنی هر فرزند خانواده ایرانی کارفرمای خودش باشد.

وی در ادامه افزود کشورهای جهان اول با ایجاد تنش، درگیری وتحریم سعی در بی ارزش نمودن منابع ما و خرید آن با قیمتی بسیار پایین تر از حد معمول و ضربه زدن به اقتصاد کشور را دارند. ما با یک پویش میدانی وحمایت کردن ازمشاغل خانگی با کمک مسئولان اقتصادی و فرهنگی و تمامی نهادهای که در راستای کمک به بهبود اقتصادی جامعه در تلاش اند، می توانیم به یاری حق چرخه اقتصاد کشورمان را خودمان به دست بگیریم. زیرا ما تمام منابع را که مهمترین آن نرم افزار فکری که همان فرزندان این مرز بوم می باشند را داراهستیم.

جمالزاده گفت: با این طرح ما در آینده شاهد خود اشتغالی وکاهش نرخ بیکاری در افراد تحصیل کرده ونرخ رشد اقتصادی خواهیم بود.

در این بازدید مسول بسیج مهندسین صنعتی استان گیلان حمایت خود را از کارآفرینان استان اعلام نمود و افزود قراراست برنامه ای جهت برگزاری دوره ها وهمکارهایی در حوزه پژوهشی وحمایتی برای این قشر از کارآفرینان در دستور کار این سازمان قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات