حجت الاسلام هاشمی نژاد خطیب نماز جمعه شهر عسلویه گفت: برترین الگو برای زندگی مادی و معنوی ما ائمه اطهار هستند.
کد خبر: ۹۱۷۳۸۱۵
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

برترین الگو برای زندگی مادی و معنوی ما ائمه اطهار هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از عسلویه، نماز جمعه شهرستان عسلویه به امامت حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد امام جمعه شهرستان اقامه شد.
وی در سخنانی در خطبه نماز اظهار داشت: برترین الگو برای زندگی مادی و معنوی ما ائمه اطهار هستند حضرت امام حسین (ع) در کنار شجاعت و شهامت مانند همه ائمه دارای خصایص دیگری نیز بود از جمله بخشش آن حضرت که موارد زیادی نقل شده است ازجمله اینکه به یک مرد بادیه نشین که تقاضای کمک کرد سه هزار سکه بخشش کرد.

هاشمی نژاد افزود: فقیری درب منزل آن حضرت مراجعه و تقاضای کمک کرد ایشان چهار هزار درهم از شکاف در به او عطا کرد و فرمود شرم می کنم این مبلغ کم است و عذرخواهی کرد ما باید از این امام الگو بگیریم و صدقات خود را با منت گذاشتن ضایع نکنیم.

امام جمعه عسلویه رهبر معظم انقلاب را نعمت بزرگ جهان اسلام دانست و بیان کرد: باید قدر این نعمت بدانیم در برخی از کشورهای اطراف ما که مشکلات اجتماعی زیادی دارند به این رهبر مفتخر هستند و می گویند اگر چنین رهبری داشتیم مشکلات مان کمتر بود امام جمعه اسبق تبریز می فرمایند از زمان ریاست جمهوری رهبر انقلاب را به تمام معنا درک کردم بعد از رحلت حضرت امام ره ایشان به شایستگی انقلاب اسلامی را رهبری کرده اند علمای قم و مراجع تقلید ایشان را تجلیل و تکریم می کنند در حال حاضر حفظ دین اسلام با حفظ حضرت آیت الله خامنه ای میسر است.

هاشمی نژاد گفت: ۲۷ شهریور روز شعر و ادب فارسی است این روز یادبود شاعر متعهد و انقلابی استاد سید محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار است شهریار برای موضوعات مختلف شعر دارد در باب عاشورا ،انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شعرهای زیبایی دارد اشعار ایشان مورد تایید مقام معظم رهبری است و فرمودند اشعار شهریار درجه یک و ممتاز است.

امام جمعه عسلویه از متولیان مجریان هیات های مذهبی و حسینیه ها که در دهه محرم برای ترویج فرهنگ حسینی تلاش کردند تقدیر کرد و افزود: از حضور آحاد مردم و عزاداران حسینی در تجمع عاشورایی تشکر میکنم و از عدم حضور برخی مسئولین در تجمع عاشورایی گله مند و متاسفیم ان شاالله که در جاهای دیگر سنگ تمام گذاشته باشند.

وی ادامه داد: نباید یک مسئول در نظام جمهوری اسلامی نسبت به مجالس ائمه بی اهمیت باشد پشت کردن به مجالس امام حسین(ع) زیبنده نیست استاندار محترم توجه کنند، دیگر مسئولین دقت کنند تقید به دین باید اولین ویژگی مسئولین باشد از هر طیفی می خواهد باشد معتقد به ائمه باشد درد دین داشته باشد و دست پاک و همراه نظام باشد.

پایان خبر/
ارسال نظرات