خبرهای داغ:
سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از اعلام آمادگی برای احداث 2اردوگاه اسکان در قصرشیرین ومرز خسروی خبرداد.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۶۳
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷

فرزین معتمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار  بسیج از کرمانشاه، از آمادگی کامل جمعیت هلال احمر استان در اربعین امسال از کنگاور تا مرز خسروی خبر داد و اظهار داشت: طرح ویژه اربعین جمعیت هلال احمر از 13 تا 30 مهرماه با حضور 2 هزار نفر نیرو به اجرا در می‌آید.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بازگشایی مرز خسروی را یک اتفاق مهم دانست و افزود: با بازگشایی این مرز، پیش‌بینی می‌شود جمعیت بیشتری در ایام اربعین حسینی از مسیر استان کرمانشاه تردد کنند، لذا جمعیت هلال احمر امسال خدمات بهتر و متفاوت‌تری را  نسبت به سال‌های گذشته در بحث اسکان در استان به عاشقان ابا‌عبدالله الحسین(ع) ارائه می‌دهد.

وی ضمن اعلام آمادگی برای احداث 2 اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت 15 هزار نفر در قصرشیرین (ظرفیت 5 هزار نفر) و مرز خسروی (ظرفیت 10 هزار نفر)، ادامه داد: 21 پایگاه دائم و موقت جمعیت هلال احمر استان از کنگاور تا مرز خسروی برای ارائه خدمات به زائران در آماده‌باش کامل، امدادرسانی خواهند کرد.

استقرار یک فروند بالگرد امدادرسانی در مرز خسروی و یک فروند در فرودگاه کرمانشاه، 15 تیم عملیاتی با 75 نیرو به همراه 15 دستگاه آمبولانس و خودرو نجات در مرز خسروی، 10 دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه تیم کامل درمانی، 2 دستگاه خودرو ارتباطی برای فراهم کردن زیرساخت‌های مخابراتی و تصویری در مرز خسروی و... از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه در این ایام است که فرزین به آن اشاره کرد.

وی از آماده‌باش تمامی نیروهای عملیاتی شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، گیلان‌غرب، دالاهو و اسلام‌آباد غرب خبر داد و افزود: ارائه خدمات بهداشت و درمان در کشور عراق بر عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشور واگذار شده است و با اعزام اکیپ‌های درمانی با اتوبوس آمبولانس به کشور عراق، در صورت نیاز به زائران اربعین در آن سوی مرز نیز خدمت‌رسانی انجام می‌شود.

ارسال نظرات