نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت : همه تلاش آمریکا و اسراییل این است که نفوذ منطقه ای ایران را کم کنند در حالی که به فضل پرودگار دائما بر توان و قدرت ایران افزوده شده است.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۵۱
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه با اشاره به آفاتی که در عزاداری امام حسین (ع) دیده می شود گفت: مصلحان جامعه در رابطه با برخی انحرافات تذکر دادند اما مورد هجمه های مختلف قرار گرفتند. حرکت و قیام امام حسین(ع) که تا قیامت درخشان است و مسیر تاریخ ساز رسیدن انسان به زندگی سعادتمند در پرتو استقلال و آزادی بوده است؛ در برخی عزاداری ها چنان سخیف و خوار و خفیف می شود که دیگر خاصیتی نداشته باشد.

آمریکا با مذاکره به دنبال گسترش خسارت برجام است/مرزبندی با دشمن مشخص باشد

امام جمعه کرج افزود: چقدر به سخنان و احادیث امام حسین (ع) در این روزها فکر کردیم؟ چقدر به علت قیام حضرت توجه کردیم ؟ امام برای اصلاح ماده بود اما باید در جامعه تبیین شود که چه اتفاقی افتاده بود که نیاز به اصلاح داشت؟

آیت الله حسینی همدانی گفت: عده‌ای در طول تاریخ سعی کردند به هر نحو که می‌توانند انواع خرافات و انحرافات را در شکل و محتوای عزاداری ها وارد کنند. برخی از این آسیب ها به اندازه‌ای جدی شده است که در مقابل اعتراض علما و مراجع جسارت و توهین می‌کنند اما باید این‌ها را گفت چرا که امام حسین میزان اعمال است و معیار، ترازو و میزان باید دقیق و شفاف باشد و نباید اجازه دهیم حسین دیگری با اهداف و آرمان های دیگری به شکل دروغین به مردم معرفی کنند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: در مقابل هرگونه اعتراض به انحرافات اجتماعی و اخلاقی گفته می شود جلوی دزدی و اختلاس را بگیرید! در حالی که آسیب های اجتماعی و از بین بردن فرهنگ عمومی و ایجاد هرج و مرج اجتماعی بدترین نوع دزدی است که دشمن از طریق ابزارهای نوینی که در دست دارد به شکل نرمی در حال انجام آن است. امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و همه در مقابل این انحرافات مسئول هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به برخی آسیب های به وجود آمده در عزاداری ها گفت: در اشعار مربوط به عزاداری ها آنچه در چند سال اخیر می بینیم  تاکید بر رابطه نوکر و آقایی است و کمتر به روح امامت و امت که فلسفه اصلی ارتباط امام معصوم با مردم است پرداخته می شود و مخاطب خود را در مقابل ولی خدا در چنین فضایی مسئول نمی بیند. پیروی از امام از روی اراده و اعتقاد است نه صرفاً یک رابطه نوکر و آقایی فاقد اراده و شعور.

آیت الله حسین همدانی گفت: این یک حرکت نرم است و مردمی که با این گونه اشعار ارتباط برقرار می کنند در گذر زمان حال کار انقلابی و از روی اراده و اعتقاد مستحکم را ندارند.

وی ادامه داد: از همه عزیزانی که در برپایی مراسمات عزاداری محرم قدم برداشتن تشکر می‌کنم. از فرماندهی انتظامی بابت برقراری نظم و انضباط و همچنین از تدبیر دادستان و همکاری هیئت ها در ممنوعیت علم کشی تشکر می کنم. هر چند که علم کشی فی نفسه اشکالی ندارد اما هیچ جنبه بزرگداشت شعائر دینی هم ندارد و اشکالی و طرح هایی که در ساختن علم ها استفاده می شود نوعا خرافه و بدعت است.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه ها گفت: یک سال و نیم از خروج آمریکا از برجام می‌گذرد؛ بنای آمریکایی ها این بود که با خروج آن‌ها از برجام و تشدید فشارهای اقتصادی بر ایران نظام جمهوری اسلامی نابود خواهد شد و مردم ایران تسلیم می‌شوند اما در اثر مقاومت مردم و اقتصاد مقاومتی تلاش آن‌ها ناکام مانده است اما لازم است در رابطه با اقتصاد مقاومتی اقدامات بیشتری صورت گیرد.

آیت الله حسینی همدانی گفت:  شش ماه از سالی که به نام رونق تولید بوده می‌گذرد. خوب است که دستگاه‌های مختلف گزارش دهند که چه کاری برای رونق تولید کرده‌اند؟ چه سنگی از جلوی پای تولیدکننده برداشته اند و نتیجه تلاش‌های آنها چه بوده است؟ اگر موضوعات حاشیه ای مانند حضور زنان در ورزشگاه ها که ساعاتی از جلسات هیأت دولت و رئیس جمهور را به خود اختصاص می دهد فرصتی برای دغدغه‌های مردم باقی گذاشته باشد رئیس جمهور قدری هم به مشکلات معیشتی مردم بپردازد.

امام جمعه کرج ادامه داد: آقای رئیس جمهور تعبیری در رابطه با مباحث اخیر داشتند که «این امور در انتخابات درست می شود» ؛ این تعبیر درست است و مردم باید بدانند به چه کسی باید رای بدهند!

وی تاکید کرد: در مورد اقتصاد مقاومتی در استان البرز باید از مسئولین مطالبه کنیم که گزارش دهند و اقدامات آنها در رابطه با رونق تولید و اقتصاد مقاومتی چه بوده است؟ باید ظرفیت ها و نقاط ضعف شناسایی شوند. از ظرفیت جوانان به ویژه در بخش کشاورزی استان می توان استفاده خوبی کرد. قابلیت‌های استان البرز زیاد است و اگر برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد استان البرز می تواند بسیاری از نیازهای کشور را تامین کند.

این استاد  حوزه گفت: امروزه بسیاری از جوانان این استان در تولید نقشی ندارند در حالی که توانایی تولید را دارند و اگر از این ظرفیت استفاده کنیم می توانند انقلابی در استان ایجاد کنند.

آیت الله حسینی همدانی با تاکید بر اینکه تغییرات در دولتمردان آمریکا، ماهیتِ دولت این کشور را تغییر نمی دهد، گفت: آمریکا با مذاکره به دنبال این است که خسارت برجام را گسترده تر کند. عده ای در ایران با رفتن «بولتون» خیال نکنند که اوضاع ضدایرانی آمریکا خوب شده پس مذاکره را زودتر انجام دهیم.

خطیب جمعه کرج اضافه کرد: به تعبیر رهبری، برجام خسارت محض بود، آمریکا به دنبال افزایش خسارت در برجام است و می خواهد این مهم را به قدرت منطقه ای ما مرتبط کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه آمریکا به دنبال تضعیف توان موشکی ما است، گفت: دولت باید مقابل فریب دشمن با هوشیاری بیشتری عمل کند.

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری به نکات انتخاباتی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه همه باشد این است که نماینده مجلس از طرف مردم، وکیل مردم است و در مجلس شورای اسلامی باید به نفع موکلان خودش حرکت کند.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید در فرایند وضع قانون حضور داشته و در کمیسیون ها فعال باشند، گفت: نمایندگان مجلس نباید از موکلان خود، چیزی را پنهان کنند در غیر این صورت، وکالتش باطل می شود. گاهی در همین رای دادن‌ نمایندگان، مرزبندی‌ با دوستان و دشمنان مشخص و اصلح و غیر اصلح شناخته می شود و شفافیت آرای نمایندگان مطالبه مردم است.

آیت الله حسینی همدانی گفت: گاهی در همین رای دادن‌ نمایندگان، مرزبندی‌ با دوستان و دشمنان مشخص و اصلح و غیر اصلح شناخته می شود. صادق بودن و کاذب بودن نماینده در رای دادن به لوایح مشخص می شود، گاهی افراد در تبلیغات جوری صحبت می کنند و در مجلس جور دیگر عمل می کنند لذا بحث شفافیت، بحثی جدی است.

آیت الله حسینی همدان گفت: رهبری در ویژگی های سیاسی نماینده اصلح فرمودند؛ «باید مرزبندی مشخص با دشمن داشته باشند»؛ یعنی نماینده باید دارای چنین ویژگی باشد. ما این مرزبندی را از کجا متوجه می شویم؟ وقتی اصل شفافیت جدی گرفته شود، پاسخ این سوال نیز روشن خواهد بود.

آیت الله حسینی همدانی خطاب به کسانی که قصد کاندیداتوری دارند و یا نماینده هستند و قصد دارند در دوره بعدی نیز کاندید شوند، گفت: باید از چنین مرزبندی‌هایی برخوردار باشید.

ارسال نظرات