خبرهای داغ:
خانپور گفت: ۵۶۷ طرح صنعتی با ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرکها در حال ساخت است که با تکمیل آنها برای ۱۹ هزار و ۶۰۵ نفر شغل ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۴۹
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱

حمیدرضا خانپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: مهمترین وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان تأمین زیرساخت‌ها، شناسایی مکان‌های مناسب برای شهرک سازی و حمایت از صنایع کوچک است که با در نظر گرفتن ظرفیت‌های استان نسبت به توسعه صنعت اقدام کرده‌ایم.

این مسوول اضافه کرد: ۵۶۷ طرح صنعتی با ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرک های استان در حال ساخت است که با تکمیل آنها برای ۱۹ هزار و ۶۰۵ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۱.۹ درصد، با رتبه ۱۲ و نرخ بیکاری ۱۰.۶ درصد است که دو دهم درصد کمتر از میانگین کشوری است.

خانپور تصریح کرد: قزوین یک استان مهاجر پذیر و نرخ شاغلان آن در بخش صنعت ۳۵.۴ درصد است.

وی اضافه کرد: بیش از ۴ هزار و ۵۰۸ هکتار زمین صنعتی در اختیار داریم که دو هزار هکتار آن عملیاتی شده و هزار و ۵۰۰ هکتار آن در اختیار بخش خصوصی است که از این میزان حدود هزار هکتار آن در بخش خصوصی واگذار شده و ۵۰۰ هکتار باقی مانده است.

خانپور یادآور شد: تاکنون هزار و ۲۷۰ هکتار زمین دولتی به صنایع کوچک و متوسط واگذار شده و ۶۰ هکتار آن به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: ۱۵ شهرک صنعتی دولتی و ۵ شهرک خصوصی در استان داریم که وسعت زمین‌های آنها بالغ بر ۴ هزار و ۶۰۸ هکتار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: هزار و ۲۱۴ قرارداد با اشتغال ۲۶ هزار و ۷۰۷ نفر در شهرک‌های صنعتی استان منعقد شده و ۵۶۷ طرح صنعتی در حال ساخت داریم که بیش از ۴ هزار و ۷۰ میلیارد تومان در آنها سرمایه گذاری شده که با تکمیل آنها برای ۱۹ هزار و ۶۰۵ نفر شغل ایجاد خواهد شد.

خانپور اضافه کرد: ۱۹۳ واحد صنعتی امسال زمین گرفته‌اند و ۵۶ طرح در حال دیوارکشی و ۲۵۹ واحد در مرحله نصب سوله و ۵۹ مورد در مرحله نصب ماشین آلات است.

۴۴ واحد تک و دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی مستقر است

وی در ادامه گفت: تاکنون ۴۴ واحد صنعتی «های تک» و دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی استان قزوین مستقر شده‌اند.

خانپور اضافه کرد: در جذب سرمایه گذاری خارجی هم موفق عمل کرده‌ایم و تاکنون در شهرک صنعتی لیا ۵ شرکت خارجی، در کاسپین ۱۱ شرکت و حیدریه یک واحد خارجی مستقر شده است.

وی اظهار داشت: امسال هم با عقد ۵۸ قرارداد بیش از ۱۶۸ هکتار زمین صنعتی به متقاضیان واگذار شده و ۳۱ متقاضی هم در حال تکمیل پرونده برای دریافت زمین است.

خانپور اضافه کرد: دادن مشوق به صنعتگران از جمله معافیت ۷ تا ۱۳ ساله، ۱۰ درصد مشوق تسریع در پایان کار، واگذاری اقساطی حقوق انتفاع زمین‌های صنعتی تا ۷۰ درصد برای جذب سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی اعمال می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین تصریح کرد: در سال رونق تولید باید توجه خاصی به حمایت از صنایع کوچک داشته باشیم که ضمن بازدید میدانی از صنایع برای حل مشکلات آنها اقدام می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات موجود نیز اظهار داشت: بالا بودن هزینه نصب پست‌های برق و خدمات زیربنایی و افزایش هزینه‌های تمام شده زمین و استفاده نشدن از معافیت مالیاتی در شعاع ۱۲۰ کیلومتری از مشکلاتی است که باید پیگیری شود.

خانپور اظهار امیدواری کرد با تداوم بازدیدهای میدانی توسط استاندار و کمک به ایجاد شهرک تخصصی انرژی بتوان به اشتغال پایدار در عرصه صنعت و تولید کمک کرد.

 

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها