خبرهای داغ:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: تربیت درست نسل‌‌ جدید، آینده کشور را تضمین می‌کند.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۲۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، پریسا علیلو در نهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در ارومیه، اظهار کرد: مباحث حقوق کودک از مسائل ریشه‌ای در جامعه امروز بوده و چون ضعیف‌ترین و مهم‌ترین عضو خانواده بوده، حقوق او از مهمترین حقوق انسانی به‌شمار رفته و از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: بنابر آموزه‌های اسلامی بیشترین حقوق کودکان برعهده والدین است و در این راستا تحکیم و سلامت بنیان خانواده برای حفاظت از حقوق کودکان در اولویت قرار دارد و از مولفه‌های مهم در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دولت‌ها بوده و نیاز به توجه و حساسیت و همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: کودکان نیروی محرکه توسعه کشور و سرمایه اجتماعی و انسانی هستند و آینده کشور وابسته به پرورش و حفظ دستاوردهای ارزشمند اخلاقی آن ملت در چارچوب تربیت نسل‌های توانمند و تربیت درست کودکان است که باید موردتوجه قرار گیرد.

علیلو خاطرنشان کرد: یکی از معضلات و چالش‌های مناطق مرزی و حاشیه‌نشین پدیده کودکان فاقد اسناد و مدارک هویتی ناشی از ازدواج زنان و اتباع بیگانه است، لذا محرومیت این کودکان از امکانات دولتی و عمومی به‌هیچ‌وجه در راستای آموزه‌های اخلاقی ما و محتوای قانونی قانون اساسی و کنوانسیون حقوق کودک و سایر اسناد نیست و این محرومیت از حضور و استفاده فضاهای آموزشی و تحصیل از مهم‌ترین آسیب‌های بی‌هویتی در استان به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه حوزه کودکان نیازمند پژوهش، بررسی، آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای نو است، گفت: توجه به وضعیت کودکان کار، کودکان بازمانده از تحصیل و کودکان فاقد هویت در جامعه امروز باید مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد و به فرهنگ‌سازی و آموزش خانواده‌ها بیش از پیش توجه شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات