آموزش طرح خادمیاران رضوی در شهرستان کوهبنان انجام شد

محمد رضا توکلی مسئول کانون خادمیاران رضوی کوهبنان گفت: دومین‌ مرحله آموزش طرح خادمیاران رضوی ویژه علاقمندان شهرستان کوهبنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۱۶
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ محمد رضا توکلی مسئول کانون خادمیاران رضوی کوهبنان گفت: دومین‌ مرحله آموزش طرح خادمیاران رضوی ویژه علاقمندان شهرستان کوهبنان برگزار شد در حالی که دور اول به صورت تجمعی در شهرستان زرند برگزار گردید . 

وی خاطر نشان کرد: تاکنون حدود۸۸ نفر از علاقمندان کوهبنانی در این طرح در سامانه ثبت نام نموده اند که زمینه برای آموزش و حضور آنان در حرم مطهر رضوی فراهم شده است .

توکلی ضمن تسلیت ایام محرم تاکید کرد: عدم معرفت و بصیرت گروهی از خواص باعث شد که مردم تحت تاثیر تبلیغات مسموم دشمنان قرار گرفته و بر علیه فرزند رسول الله شمشیر بکشند .

وی ابراز داشت : کم شدن ارزش ها و سستی در انجام واجبات از جمله نماز ، امر به معروف و نهی از منکر و...زمینه ساز حادثه کربلا بود .

در ادامه سید حسین صابری گفت : ارائه خدمات و امورات پزشکی ، مشاوره ، اعزام به زیارت بار اولی ها ، توزیع سبد غذایی ، شناسایی نیازمندان ،انجام امورات فرهنگی و هنری و...از جمله فعالیت های کانون های خادمیاران رضوی است .

مدیر نمایندگی دفتر آستان قدس رضوی در کرمان بیان داشت : در شهرستان ها و شهرهایی که شهرداری دارند امکان تشکیل کانون خادمیاران رضوی وجود دارد تا زمینه برای جذب و سازماندهی علاقمندان رقم بخورد.

وی تاکید کرد: در ۲۳ شهرستان استان کرمان دفتر کانون‌خادمیاران رضوی تشکیل شده و تا کنون نزدیک به ۱۴ هزار نفر از علاقمندان به عنوان خادمیار رضوی در سامانه ثبت نام نموده اند .

صابری بیان داشت : طی سه سال گذشته بیش از ۱۸ هزار نفر از افراد در جای جای استان تحت عنوان زیارت اولی شناسایی و به مشهد مقدس به سفر سه روزه اعزام شده اند .

وی تصریح نمود : در آستانه سومین سال تاسیس مرکز امور خادمیاران قدس رضوی قرار داریم که در این مدت قریب ۲۵۰ هزار نفر از مشتاقان توفیق ثبت نامه در سامانه خادمیاری پیدا کرده اند و خدمات ارزنده ی خود در ابعاد مختلف در سطح کشور به نیازمندان ارائه نموده اند.

ایشان تاکید نمود: تاکنون بخش عظیمی از این عزیزان پس از تایید نهایی گزینش توفیق خدمت در حرم مطهر رضوی را بدست آورده اند.

صابری ادامه داد: به نظر می رسد با اجرای این طرح فراگیر با توجه به وجود خیل عظیم مشتاقان به یاری خداوند و با عنایت امام رضا (علیه السلام ) بخش عمده ای از مشکلات جامعه در ابعاد مختلف مرتفع گردد. 

ارسال نظرات
آخرین اخبار