خطیب جمعه کوهبنان

نهضت امام حسین علیه السلام؛ نهضت اسلامی ، قرانی و دینی است

همزمان با ایام شهادت امام سجاد علیه السلام مراسم زیارت عاشورا و روضه خوانی با حضور جمعی از عاشقان و عزاداران حسینی در زینبیه کوهبنان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۱۵
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ حجت الاسلام عباس جعفری در جمع عزاداران حسینی در زینبیه کوهبنان گفت :حضرت سجاد ۳۵ سال پس از حادثه عاشورا امامت و رهبری جامعه اسلامی را عهده دار بودند .

وی ادامه داد :مادر ایشان شهربانو زنی مومنه و عفیفه بود که در زمان تولد حضرت مادرش به شهادت رسید امام سجاد(ع) در زمان امیرالمومنین متولد شد و زمان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و حادثه کربلا را درک کرد .

امام جمعه کوهبنان بیان داشت : از جمله شاهدان عینی حادثه کربلا امام سجاد (ع) است که حفظ و حراست از انقلاب کربلا را عهده دار بود البته ماموریت تمام اهلبیت حفظ حادثه کربلاست .

وی تاکید کرد: گریه بر امام حسین(ع) و شهیدان کربلا اجر و پاداش فراوانی دارد ایشان با ذکر مصیبت های کربلا یاد و خاطره شهیدان روز عاشورا را گرامی داشتنددر حالی که خفقان خاصی بر جامعه حاکم بود .

ایشان تصریح نمود: نهضت امام حسین نهضت اسلامی ، قرانی و دینی است لذا در تاریخ ماندگار شد و امروز شاهد اثرات نهضت حسینی هستیم .

حجت الاسلام جعفری خاطر نشان کرد: فرزندان امام سجاد همه انقلابی بودند و علیه حکومت جور به منظور خون خواهی شهدای کربلا قیام می کردند و بعضا هم به شهادت رسیدند.

وی ابراز داشت : هر کس بر امام حسین(ع) خالصانه گریه کند بهشت بر او واجب می شود البته زیارت امام حسین در تمام مناسبت ها از جمله عید غدیر ، نیمه شعبان ، شب های قدر و…وارد شده است .

ایشان گفت: سرور و سالار شهیدان در ایام زندگی ، در کربلا ، شب عاشورا حتی بعد از شهادت سر بریده اش قران خواند لذا عزادار واقعی کسی است که با قران انس بگیرد .

امام جمعه کوهبنان تاکید کرد: اگر حضرت امام خمینی (ره ) ماندگار تاریخ شد بدلیل عشق و علاقه به قران و قرائت این کتاب آسمانی بود.

وی بیان داشت :وقتی قران می خوانیم با اهلبیت ، مهدویت ، احکام و دستورات و… آشنا می شویم البته امام حسین(ع) بر اقامه نماز تاکید فراوان داشتند و خود در این مسیر به شهادت رسیدند چون نماز جز ارکان نهضت عاشورا بود پس نماز را کم رنگ و سبک نشماریم .

ارسال نظرات