امام جمعه تبریز ایام سوگواری سید و سالار شهیدان فرصتی مناسب برای تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: در بحث فریضه امر به معروف و نهی از منکر دفاع از مظلوم حتی اگر کافر باشد برهمگان ضروری است.
کد خبر: ۹۱۷۳۷۰۴
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذرباجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم افزود :عزاداران امام حسین علیه السلام هم باید در این ایام با عمل به این فریضه علیه ظالم و نفع مظلوم واکنش موثر داشته باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه کسانی که از مردم به سوی خداوند دعوت کنند بهترین مردم هستند اظهارداشت: از منظر آموزه های قرآنی و دینی هدایت یک نفر مانند هدایت یک جامعه است از این رو هرکس بواسطه امر به معروف و نهی از منکر کسی را هدایت کند مانند این است که بشریت را هدایت کرده است.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با طرح تذکر انتخاباتی به نامزد های احتمالی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : نماینده ای شایستگی حضور در صندلی های سبز مجلس را دارد که تحمل افکار دیگران را داشته باشد.
امام جمعه تبریز در ادامه با تقدیر از مردم تبریز و آذربایجان در برگزاری باشکوه مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام گفت: اگر آغاز و اتمام عزاداری ها در خیابان ها تا دیر وقت انجام نمی شد و مزاحمتی به بیماران و همسایگان هئیت ها نداشت بسیار خوب بود‌.
حجت الاسلام  آل هاشم با بیان اینکه عزاداری مردم تبریز باید ثبت ملی شود ادامه داد : هیچ قدرتی نمی تواند شبانه مردم را به خیابان ها بکشاند و در این میان باید از مردم کشور آذربایجان و شهرهای مختلف این کشور و ترکیه و همچنین در همه جای دنیا ، از آمریکا گرفته تا استرالیا احسنت گفت که به عزای امام حسین علیه السلام نشستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه این هفته با تاکید بر اینکه جریان شهید زدایی باید در کشور ریشه کن شود گفت: چند سالی است عنوان شهید از ابتدای نام شهدا در خیابان ها، معابر و برخی بانک ها حذف می شود که نمازگزاران تبریز به کسانی که اقدام به این کار ناشایست کرده اند اعلام کنند نسبت به اصلاح آن اقدام کنند در غیر این صورت با خشم مردم آذربایجان مواجه خواهند شد.
امام جمعه تبریز با یادآوری ۲۷ شهریور روز شعر ادب و فارسی تصریح کرد: در دوران پیروزی انقلاب خیلی ها بودند که میخواستند شهریار را از امام انقلاب جدا کنند اما این استاد ملک سخن با اشعار خود وفاداری خود به انقلاب و امام و رهبری اعلام کرد و در دوران دفاع مقدس با شعرهای حماسی خود در تهیج مردم برای رفتن به جبهه نقش ایفا کرد.
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه شهریار هیچ خدمتی هم نمیکرد شعر همای رحمت وی برای شهریار کافی بود گفت: متاسفانه امروز مقبره این شاعر ایران و جهان و تعداد کثیری از شاعران نامی آذربایجان در وضعیت نامناسبی قرار دارد و گردشگرانی که به تبریز و برای دیدن مقبره الشعرا سفر میکنند با صحنه از خرابی ها و بی توجهی ها مواجه می شوند.
خطیب نماز جمعه تبریز از مسئولان و دست اندرکارانی که وظیفه مرمت و بازسازی این مقبره را دارند خواست هرچه سریع نسبت به حل مشکل این پروژه اقدام موثر و ارزشمند داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های این هفته با اشاره سخنان سید مقاومت به مناسبت روزعاشورا گفت: سید حسن نصرالله در این سخنرانی با بیان اینکه ندای هل من ناصر ینصرنی امام حسین علیه السلام در هر زمان به گوش میرسد گفت صدای امام حسین در عصر حاضر از گلوی مظلومان جهان که در محاصره هستند بیرون می آید.
امام جمعه تبریز با اشاره به اخراج جان بولتون از از کاخ سفید گفت: هیچ شخصیتی در آمریکا به اندازه بولتون با ایران مشکل نداشته است و امروز اخراج وی از کاخ سفید نشانه شکست سیاست های جنگ طلبانه آمریکا علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

ارسال نظرات