امام‌جمعه رشت با بیان اینکه وحدت دنیای اسلام سبب نابودی دنیای کفر می‌شود، گفت: انزجار خود را از دو دولت هند و نیجریه اعلام می‌کنیم چراکه این دو دولت، مسلمانان شیعه عزادار حسینی را به خاک و خون کشیده لذا از وزارت خارجه می‌خواهیم تا موضع خود را از این دو دولت بیان کنند.
کد خبر: ۹۱۷۳۶۹۷
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسمات عزاداری اباعبدالله اظهار کرد: باوجود تحریم‌ها و فشار‌های کذایی دنیا بر مردم ایران اسلامی، مردم عزیز ما گل کاشته و با حضور جدی در عزاداری‌ها و پخش نذری در بین نیازمندان نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کردند.

وی با بیان اینکه برپایی نماز باشکوه ظهر عاشورا در گیلان و اجتماع خوب مردم بسیار ستودنی است، افزود: حمایت همه‌جانبه سید مقاومت دنیای عرب، سید حسن نصرالله با بیان شعار «ماترکناک یا بن الحسین» دنیا را به خود خیره کرد و امروز این شعار، شعار مشترک در دنیا خواهد بود.

امام‌جمعه رشت با اشاره به اینکه امروز ما نیز تا آخرین قطره خون درراه حمایت از راه رهبری و امام خمینی (ره) دست برنمی‌داریم، بیان کرد: حمایت‌های رهبران دنیای اسلام در یمن، نیجریه و سید حسن نصرالله برای ملت ایران پیامی مهم دارد تا در مواضع سیاسی خود مراقب باشند و کسانی را در عرصه حکومتی بگمارند که در مسیر امام و رهبری قدم بردارند.

فلاحتی با بیان اینکه وحدت دنیای اسلام سبب نابودی دنیای کفر می‌شود، افزود: انزجار خود را از دو دولت هند و نیجریه اعلام می‌کنیم چراکه این دو دولت، مسلمانان شیعه عزادار حسینی را به خاک و خون کشیده لذا از وزارت خارجه می‌خواهیم تا موضع خود را از این دو دولت بیان کنند.

وی با تأکید بر لزوم موضع‌گیری وزارت خارجه ایران در آغازین روز‌های فاجعه علیه دولت‌هایی که به عزاداران حسینی اهانت کردند، گفت: جوانان کشور‌ها چشم‌به‌راه حمایت همه‌جانبه دولت ایران هستند و شایسته است این موضع‌گیری در قبل این دو دولت صورت بگیرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به پاره کردن قرارداد مرزی ایران و عراق توسط صدام با دستور اربابان مستکبر خود، سه روز قبل از آغاز جنگ تحمیلی افزود: امروز این عزت و مقاومت مردم ایران اسلامی در مقابله با ظلم و جنایات صدام، الگوی جوانان دنیا در مقابله به جنایات نظام سلطه شده است.

فلاحتی با اشاره به قرارداد ننگین مصر با رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۸ گفت: این قرارداد، قرارداد ننگینی بود که تا به امروز دنیای اسلام در حال تاوان دادن این قرارداد ننگین بوده که امیدواریم هرچه سریع‌تر این رژیم منحوس نیست و نابود گردد

وی با اشاره به اهمیت تربیت انسان از نگاه اسلام اظهار کرد: موعظه قلب انسان را به خوبی‌ها یادآوری کرده و علاقه به نیکی‌ها را به آن‌ها یادآوری می‌کند.

فلاحتی با تأکید بر لزوم توجه به خوبی و دوری از بدی‌ها به‌عنوان یک عنصر مشترک انسان موحد و ملحد بیان کرد: امروز در دنیا شاهد اعتصابات و تظاهرات مردم در نقاط مختلف ازجمله اروپا هستیم که خواستار عدالت هستند هرچند که عدالت و اجتناب از ظلم در جوامع غیر اسلامی با اصل اسلام متفاوت است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه میل به خوبی یکی از نتایج مهم موعظه و تذکر است، افزود: شیوه و سنت پیامبران الهی برای دعوت به نیکی، موعظه بوده و از شیوه‌های قهری استفاده نمی‌کردند چراکه خداوند در قرآن به پیامبر (ص) دستور می‌دهد تا مردم را با موعظه به راه خدا دعوت کند.

فلاحتی تشخیص عالمانه و عاقلانه مصالح جامعه را از معانی حکمت دانست و افزود: بعد از تشخیص عالمانه و عاقلانه مصالح جامعه باید به موعظه روی آورد و از آن طریق مردم را به نیکی دعوت کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات