فرمانده سپاه رودان مطرح کرد:

قیام ملت ایران علیه حکومت پهلوی از جمعه خونین۱۷شهریور۵۷ آغاز شد

کارشناس مسائل سیاسی ایران و جهان گفت: قیام مردم قم،تبریز، اصفهان، یزد و قیام های سراسری ملت ایران علیه حکومت پهلوی از قیام ۱۷شهریور آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۶۷۷
|
۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

سرهنگ پاسدارعبدالله صادقی فرمانده سپاه رودان و کارشناس مسائل سیاسی ایران و جهان در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به حادثه ۱۷ شهریور۵۷ و جمعه خونین میدان ژاله، اظهار کرد: پس از تبعید حضرت امام در سال ۴۳ به ترکیه و عراق و با شنیدن خبرشهادت سیدمصطفی خمینی در سال۵۶، قیام مردم قم،تبریز، اصفهان، یزد و قیام های سراسری ملت ایران علیه حکومت پهلوی آغاز شد.

 

کارشناس مسائل سیاسی ایران و جهان افزود: از ۱۹دی۵۶ به بعد که در سال۵۷ مجددا تظاهرات خیابانی آرام در ۱۷ شهریور در میدان ژاله شروع شد ولی با پیشینه تظاهرات در استان های مختلف که شاه از سیستم سرکوب و کشتار برای آرام سازی استفاده کرده بود.

 

صادقی ادامه داد: شاه در پایتخت نیز از همین روش استفاده کرد و مردم مسلمان را به خاک و خون کشید ولی شرایط برای رژیم کاملا متفاوت شد و پس از آن شاهد حضور دانش آموزان در ۱۳ آبان ۵۷ علیه حکومت شاهنشاهی پهلوی بودیم.

 

وی خاطرنشان کرد:شرایط به حدی برشاه ایران گران آمد که مجبور شد در ۲۶ دی۵۷ به بهانه بیماری فرار را بر قرار ترجیح داد و زمینه برای ورود امام و روی کارآمدن جمهوری اسلامی مهیا گشت و صبرو استقامت ملت با توجه به حضور حضرت امام در پاریس و اعلامیه های روشنگرانه ایشان به ثمر نشست.

 

انتهای پیام/پ

ارسال نظرات
آخرین اخبار