مسئول امربه معروف و نهی از منکر ناحیه مرکزی یزد:
"دهقان " در کارگاه اموزشی مقدماتی امربه معروف و نهی از منکر حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد در تشریح اهمیت امربه معروف و نهی ازمنکر اذعان داشت: :در روایات ائمه معصوم (ع) ترک امربه معروف و نهی از منکر به منزله امادگی جنگ با خداوند است .
کد خبر: ۹۱۷۳۶۰۵
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، کارگاه اموزش مقدماتی امربه معروف و نهی از منکر در حوزه مهدیه ناحیه مرکزی یزد برگزار گردید.
"دهقان"در این دوره در تشریح اهمیت امربه معروف و نهی از منکر به ایه 110و104 سوره ال عمران درباره انجام این فریضه به صورت تخصصی و عمومی اشاره نمود .
وی در ادامه با اشاره به این مضموم ازقران مبنی بر اینکه "بهترین امت کسانی هستند که به کارهای خیر دعوت می نمایند" افزود:اولین مرحله انجام کار, امر به معروف و تشویق نمودن به انجام کارهای نیک و دومین مرحله, نهی از منکر به معنای رفع ایراد و تذکر دادن می باشد.
مسئول امربه معروف و نهی از منکر ناحیه مرکزی یزد در تفسیر کلمه "خیر" در ایه 104 سوره ال عمران دعوت به خیر را دعوت به انجام کار فرهنگی و اموزش عنوان نمود.
وی در ادامه عدم اگاهی از اهمیت و واجب بودن بودن این فریضه از لحاظ شرع مقدس و قانون و عدم اگاهی از نتایج و عواقب ترک ان را از عوامل ترک امربه معروف و نهی از منکر برشمرد و اظهار داشت:در روایات ائمه معصوم (ع) ترک امربه معروف و نهی از منکر به منزله امادگی جنگ با خداوند است .
سخنران این دوره اموزشی شریک شدن در گناه فرد گناهکار و دوری از شفاعت امام معصوم (ع)و مورد لعنت قرار گرفتن ایشان را از دیگر عواقب ترک این واجب فراموش شده برشمرد.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات