رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در دیدار با رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان ضمن تبیین اهداف و رسالت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی به تلاش این دانشگاه در مقابله با اندیشه‌های افراطی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۷۳۵۷۷
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی که برای دیدار و رایزنی با مراکز علمی، دانشگاهی و دینی پاکستان به این کشور سفر کرده است در روز نخست سفر خود دیدارهای مجزایی با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد و همچنین پروفسور قبله صادق ایاز رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان داشت.

 

رییس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه دیدارهای خود در سفر به پاکستان با «پروفسور قبله صادق ایاز» رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان و اعضای این شورا دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار که «محمدرضا کاکا» رایزن فرهنگی ایران در اسلام آباد نیز حضور داشت، پرفسور قبله ایاز ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: بخش پژوهش شورای ایدیولوژی اسلامی مرکزی است که هر مسأله‌ای را از منظر همه مذاهب می‌بیند و مورد بررسی قرار می‌دهد و دانشگاه مذاهب اسلامی در این بعد می‌تواند کمک کند.

همچنین وی با استقبال از مجله علمی فقه مقارن و مجله انگلیسی دانشگاه مذاهب اسلامی جهت همکاری و عضویت در هئیت تحریریه این مجلات اعلام آمادگی کرد.

در ادامه مختاری ضمن مؤثر خواندن «همایش شریعت و قانون‌گذاری» که به همت شورای ایدئولوژیک در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی آماده است تجربه علمی خود را با شورای ایدئولوژیک پاکستان درمیان بگذارد و از تجربیات این شورا نیز استفاده کند.

در این دیدار دو طرف بر برگزاری نشست‌های علمی مشترک، فرصت‌های مطالعاتی، همایش‌ها و پژوهش‌های مشترک و استفاده از تجربیات دو کشور در بحث قانون‌گذاری با توجه به این که دو کشور از ظرفیت همه مذاهب بهره می‌برند، تأکید کردند. همچنین مختاری ضمن تبیین اهداف و رسالت‌های دانشگاه مذاهب اسلامی به تلاش این دانشگاه در مقابله با اندیشه‌های افراطی تأکید کرد.

در ادامه این دیدار «قبله صادق ایاز» رئیس شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان در دیدار مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی و رایزن فرهنگی ایران در اسلام‌آباد با اهدای هدایا از فعالیت‌های تقریبی دانشگاه مذاهب اسلامی و مختاری تقدیر کرد.

سال گذشته همایش مشترک ایران و پاکستان با موضوع «شریعت اسلامی و قانون‌گذاری در دنیای مدرن» باحضور رییس و اعضای این شورا و به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران برگزار گردید. شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان نهادی قانونی و رسمی است که بر تدوین و تصویب قوانین در مجالس این کشور مطابق با قرآن و سنت نظارت دارد.

ارسال نظرات