خبرهای داغ:
مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد (ع) شهرستان قزوین:

کلمه «مقاومت» در قیام عاشورا معنای واقعی پیدا کرده است

حجت الاسلام عدالتی گفت: کلمه «مقاومت» در قیام عاشورا معنای واقعی پیدا کرده است و مقاومت در برابر ظلم، زیاده خواهی، عدم ذلت پذیری و همچنین مشکلات و سختی ها، درس‌هایی بود که می‌توان از قیام امام حسین گرفت.
کد خبر: ۹۱۷۳۵۱۰
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام حسین عدالتی مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین در جمع کارکنان این ناحیه با اشاره فلسفه شکل گیری و جایگاه قیام امام حسین اظهار داشت: یکی از وقایع مهم تاریخ جهان، حساس و خطیر قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشوراست واقعه تاریخ سازی که هیچ گاه از اذهان مردم پاک و کمرنگ نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ماه محرم بهترین زمان توجه به عبرت‌های تاریخی و دانشگاه آموزه‌های دینی و معارف اسلامی است، محرم ماه همه ادیان الهی است و پیروان ادیان مختلف مفتخر هستند که در کلاس درس عاشورا و امام حسین کسب فیض کنند و این مسئله می‌تواند نقطه عطفی برای اتحاد و یکدلی بین ادیان مختلف باشد.

عدالتی گفت: مردم مسلمان شیعه و سنی در ماه محرم به یاد امام حسین و یاران مظلومش، خیمه عزا برپا می‌کنند و این ایام را زنده نگه می‌دارند.

این مسوول تصریح کرد: هدف از این نهضت عظیم مبارزه با ظلم،حمایت از مظلوم،تسلیم نشدن در مقابل مستکبرین وحیات بخشی مجدد به نهضت پیامبر(ص)می باشد، امام حسین با احیای امر به معروف و نهی از منکر و نجات دین اسلام تمام هستی و خانواده خود را فدای خدا و دین اسلام کرد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام سجاد (ع) قزوین بیان کرد: قیام عاشورا دستاوردهای زیادی داشته است، تسلیم نشدن در برابر ظلم و کلمه «مقاومت» در قیام عاشورا معنای واقعی پیدا کرده است و مقاومت در برابر ظلم، زیاده خواهی، عدم ذلت پذیری و همچنین مشکلات و سختی ها، درس‌هایی بود که می‌توان از قیام امام حسین گرفت.

وی با اشاره به فرموده امام خمینی (ره)مبنی براینکه این محرم وصفراست که اسلام را زنده نگه داشته است،بیان داشت: در جهان اسلام هیچ نهضت و انقلابی نیست مگر اینکه ریشه در نهضت عاشورا دارد، انقلاب اسلامی ما هم بدون تردید با نام امام حسین(ع)شکل گرفت و تداوم آن نیز بدون تکیه بر نام امام حسین علیه السلام ممکن نخواهد بود.

عدالتی عنوان کرد: عاشورا حرکتی سرنوشت ساز، تاریخ ساز و عزت آفرین است که «احیا اسلام» را موجب شد.

این مسئول در خاتمه گفت: بیش از هزار و سیصد سال از واقعه عاشورا می گذرد، اقبال گسترده جهانیان به نهضت عاشورا همچنان رو به فزونی است و مشتاقان را به سمت خود جلب می‌نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار