وزیر نیرو از ارائه تعرفه‌های جدید قبوض انرژی در کشور خبر داد و گفت: در این تعرفه‌ها جذابیت‌های جدیدی در نظر گرفتیم و به زودی و احتمالا تا قبل از مهر تعرفه‌های جدید اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۳۴۸۰
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، «رضا اردکانیان» وزیر نیرو در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر یزد از ارائه تعرفه‌های جدید قبوض انرژی در کشور خبر داد و گفت: در این تعرفه‌ها جذابیت‌های جدیدی در نظر گرفتیم و به زودی و احتمالا تا قبل از مهر تعرفه‌های جدید اعمال می‌شود.
اردکانیان افزود: وزارت نیرو در استان یزد ۱۳۶ پروژه در بخش‌های مختلف مرتبط با فعالیت خود دارد که بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
او با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها نزدیک به ۴۰ درصد است گفت: امیدواریم که دولت بتواند با بهبود شرایط منابع مورد نیاز را بهتر تامین کند و بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها تا پایان دولت دوازدهم به پایان برسد.
وزیر نیروبا بیان اینکه مهمتر از این موضوع کار بین بخشی است، بیان کرد: کار زمانی به سامان می‌رسد که دستگاه‌های مختلف با هم کار کنند و ما قادر باشیم پروژه‌هایی تعریف کنیم که انجام این پروژه مستلزم کار چند دستگاه در کنار یکدیگر باشد.
او حفظ حیات و تاب آوری در نقاطی مثل شهر یزد را بسیار مهم دانست و گفت: تاب آوری و مانایی یزد و شهر‌هایی دارای شرایط همانند یزد موضوع بسیار مهمی است که به آن توجه ویژه‌ای داریم.
وزیر نیرو با بیان اینکه این سیاست در ارتباط با آینده اهمیت بسیار بالایی دارد ادامه داد: در سازمان اداری کشور، دو مشکل جدی داریم که این دو متاسفانه بر همدگیر اثر دارند که یکی ساختار شدیدا متمرکز و دیگری در عین تمرکزگرایی، شدیدا بخشی‌نگر است.
اردکانیان با اشاره به اینکه شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی با یکدیگر ادغام می‌شوند، یادآور شد: در این حوزه یک شرکت غیر دولتی در استان‌ها خواهیم داشت که مسئولیت آب و فاضلاب را به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه احتمال تغییر نام شرکت‌های آب و فاضلاب به شرکت آب خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه بخش قابل توجهی از راه کار بین بخشی را رفتیم و شهرداری‌ها از سهام‌داران اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب هستند.
اردکانیان ادامه داد: آمادگی تشکیل کارگروهی در شهر یزد را با مشارکت برنامه‌ریزی شده و هدفمند شهرداری، شرکت آبفا، شرکت توزیع برق و ظرفیت دانشگاهی داریم تا این کارگروه پروژه‌هایی را تعریف کنند که مشکلات شهر یزد در این حوزه را برطرف کند.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پیش نیاز این موضوع نگاه کار مشترک است که باید برای تاب‌آوری و بالا بردن سازگار شدن با حوادث و اتفاقاتی که یکی از آن‌ها کاهش نزولات جوی است و مانایی برای پایدار کردن زندگی در یزد است، انجام شود.
جانشین فرمانده اقتصاد مقاومتی کشور در استان‌های یزد و کرمان به ظرفیت‌های پژوهشی و دانشگاهی یزد اشاره کرد و گفت: اگر نتوانیم در یزد کار‌های پژوهشی را عملیاتی کنیم، این فعالیت در سایر نقاط سخت‌تر می‌شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات