استا حوزه علمیه مشهدمقدس :

پیاده روی اربعین حرم تا حرم سیرجان یک هنرانقلابی است

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: راهپیمایی حرم تا حرم سیرجان یک هنر است که اگر در این مسیر بتوان نماز واحدی با حضور زائران و با یک امامت اقامه کرد، حتی می‌تواند بازتاب جهانی داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۷۳۴۲۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛آیت الله علم الهدی مسئول سابق بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف در جلسه ستاد اربعین شهرستان سیرجان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم ولایی سیرجان گفت: بهترین زمان را برای برگزاری این جلسه در نظر گرفته اید در این ایام عرق حسینی در وجود همه انرژی بیشتری برای تصمیم‌گیری مناسب‌تر برگزاری مراسم پیاده روی اربعین تزریق میکند.
وی اضافه کرد: ابتدا باید هدف این حرکت نورانی را بر خود مشخص کنیم. چرا ما برای اربعین، این خیزش و حرکت و جوشش را انجام می‌دهیم؟ این نیست مگر دعوت رسول اکرم (ص) که به وسیله جابربن عبدالله انصاری ابلاغ گردید. حضرت امام حسن عسکری نیز فرمود::یکی از علامات مومن زیارت اربعین است. ما بایستی از مجموعه این حرکت مقدس موفق شدن جامعه به تجدید میثاق و ایمان با سیدالشهدا (ع) را نتیجه بگیریم.
آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: هدف غایی از حرکت پیاده روی اربعین این است که مردم از زندگی عادی خود جدا شده و به سوی اباعبدالله (ع) عروج کنند؛ لذا مسئولان بایستی اسباب ارتباط زائر اربعین با امام حسین را فراهم کنند؛ چه در مسیر پیاده روی نجف کربلا و چه در مسیر پیاده روی حرم تا حرم در سیرجان.
وی افزود: پیشنهاد بنده این است برای گروه‌هایی که در مسیر پیاده روی اربعین حرکت می‌کنند برنامه تبلیغی و فرهنگی ویژه‌ای در نظر گرفته شود. باید به زائر خوراک معرفتی داد. همانطور که امکانات معیشتی را برای زائر اباعبدالله (ع) فراهم می‌کنیم بایستی به امکانات معرفتی هم توجه داشته باشیم. توجه به این مقوله تاثیر بسیاری دارد. پیشنهاد دیگر بنده این است که زائران اباعبدالله (ع) را به صورت گروهی و با مدیریت منسجم به کربلا اعزام نماییم. حتی سیرجان می‌تواند در این مسئله امسال به صورت پایلوت وارد عمل شود.
آیت الله علم الهدی عنوان کرد: راهپیمایی حرم تا حرم سیرجان یک هنر است که متاسفانه آن را در بعضی جا‌ها نداشتیم اگر در این مسیر بتوان نماز واحدی با حضور زائران و با یک امامت اقامه کرد، حتی می‌تواند بازتاب جهانی داشته باشد.
امام جمعه سیرجان نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان عنوان کرد: بایستی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم پیاده روی اربعین حسینی تلاش کنیم تا حضور حداکثری مردم در این مراسم معنوی پاسخ دندان شکنی باشد به دشمنان انسان و قیام برحق ابا عبدالله.
وی افزود: مسیر پیاده روی حرم تا حرم در شهرستان سیرجان نیز نمونه کوچکی از پیاده روی اربعین است که باید به آن نیز توجه ویژه شود و تلاش شود تا این حرکت زیبا در شهرستان جایگاه اصلی خود را پیدا کرده و در راستای حرکت اصیل پیاده روی اربعین رشد نماید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار