نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع):
حجت السلام دشتی در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان در حسینیه عاشقان ثارلله شهر بوشهر گفت: امام حسین علیه السلام تجسم غیرت الهی است.
کد خبر: ۹۱۷۳۴۲۴
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

امام حسین علیه السلام تجسم غیرت الهی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر بیان کرد: امام حسین (ع) خود به خوبی میدانست که به شهادت می‌رسد با این وجود به همراه خانواده وارد میدان شد تا کربلا و قیام را به آن‌ها نشان دهد.

وی افزود: هر زمان که دشمنان متعرض حرم اهل بیت (ع) در کربلا می‌شدند امام حسین(ع) بی درنگ برای دفاع از حرم به حرکت در می‌آمد، غیرت بر خانواده در همه صحنه‌های نبرد کربلا از سوی امام به ظهور رسید این نشان می‌دهد که امام حسین (ع) تجسم غیرت الهی است.

حجت السلام دشتی تاکید کرد: عاشورا پر است از کشته شدن‌ها و جراحت ها، اما این ۷۲ نفر از یاران امام حسین (ع) به یقین از شهادت لذت می‌بردند، مصیبت شهادت برای شهدای کربلا آسان بود، واقعه کربلا فصل سختی بر شهدا نبود و مصیبت‌ها بر اهل بیت و اسیران دشت کربلا بود که از مصیبت‌های بزرگ قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام خاطرنشان کرد: دیدگاه دینی و مذهبی اسلام نسبت به زن یک دیدگاه متفاوت نسبت به تمام دیدگاه‌های استبدادی، غربی و هر دیدگاه دیگر در باب زن است، آنجا که غرب پرچمدار حقوق زن است، این یک پرچم انحرافی است که به ما حق و حقانیت زنان را ارائه نمی‌دهد.

وی افزود: در اسلام ماموریت طبیعی و فطری که خداوند بر عهده زن گذاشته در اولویت نخست تربیت فرزند و خانواده داری و همچنین استحکام بنیان خانواده است، اسلام زن را هنگامی ارزشمند می‌بیند که در عین حالی که علم، دانش و رویکرد اجتماعی بودن را دارد، باید هوای خانواده را داشته و مربی خوبی برای فرزندان باشد.

پایان خبر/

ارسال نظرات