خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه سرخه گفت: نقش خانواده‌ها در اتصال جوانان و مسجد بسیار مهم و موثر است
کد خبر: ۹۱۷۳۳۹۸
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، عباسعلی کاظمی فرمانده ناحیه سرخه، با خبرنگار ما در خصوص نحوه جذب جوانان و نوجوانان به سمت مساجد گفتگو نمود.
عباسعلی کاظمی فرمانده ناحیه سرخه با اشاره به اینکه شیوه‌ها و راهکار‌های عملی برای جذب نوجوانان و جوانان به سوی مساجد، نماز جماعت و شرکت در سایر برنامه‌های فرهنگی مساجد وجود دارد که در این جذب عواملی، چون مسجد، هیات امنای مسجد، امام جماعت، برنامه‌های فرهنگی قابل اجرا در مسجد، خانواده، مدرسه و.. در پیوند مسجد و نوجوانان و جوانان نقش مهمی دارند گفت: از یک سو فضای مناسب، ظاهر خوب، نظافت و پاکیزگی، ایجاد امکانات فرهنگی و ورزشی، استفاده از افراد خوش صدا در اذان و اقامه گویی و... از سویی دیگر همکاری جدی هیئت امنای مسجد، تقسیم کار، توجیه نوجوانان و جوانان، اهتمام به مساله نوجوانان و جوانان و احترام گذاشتن به عقیده و شخصیت آنان و استفاده از تخصص‌های گوناگون، در جذب موثر است.
وی با بیان اینکه ثابت بودن امام جماعت در یک مسجد، توانایی عملی، ابتکار و خلاقیت و درک موقعیت سنی جوانان و نوجوانان در جذب موثر است افزود: متنوع بودن برنامه‌های مسجد، عدم ارائه روش‌های خشک و مستبدانه، منطبق بودن برنامه‌های مساجد با نیاز‌های فکری و فرهنگی نوجوانان و جوانان و انجام برنامه ریزی‌های درست منطبق با نیاز نوجوانان و جوانان در حضور هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان در مسجد و شرکت در برنامه‌ها و فعالیت‌ها نقش دارد.
فرمانده ناحیه بیان داشت: نقش مهم خانواده در استای برداشتن فاصله میان مسجد و جوانان و ایجاد حلقه عاطفی بین آن دو نمی‌توان نادیده گرفت. این وظیفه پدر و مادر است که از همان کودکی فرزندان خود را با مسجد و انجام فرایض دینی مثل نمازه و روزه آشنا نمایند و این نکته‌ای که در دین مبین اسلام به شدت روی آن تاکید شده است. در کنار خانواده، مدرسه نیز می‌تواند یک علاقه واقعی و باطنی برای حضور مستمر نوجوانان و جوانان در مساجد و ارتباط با آن ایجاد کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها