خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان خون شهدای پس از عاشورا را متصل به خون سید الشهدا(ع) دانست و گفت: همان گونه که خون امام حسین (ع) در جامعه سبب هدایتگری شد، خون این شهدای عزیز نیز برای ما زمینه‌ساز روشنگری و مشخص کردن راه بود.
کد خبر: ۹۱۷۳۳۸۸
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸

خون شهدا زمینه‌ساز روشنگری و مشخص کردن راه برای ما بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی در مراسم ادای احترام به مقام شامخ دومین شهید محراب، شهید آیت الله مدنی (ره) اظهار داشت: حکومت دینی مقدمه‌ای برای تحقق کلمه الله در جامعه است.

وی با بیان اینکه قیام‌هایی که بعد از تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر اسلام(ص)، شکل گرفت، برای حفظ این مهم بود، افزود: این اتفاقات نشان داد، اجرایی کردن حکم خدا در جامعه  بدون ولی خدا امکان‌پذیر  نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: پس از حذف علی بن ابی طالب(ع)، جامعه و سیاست دینی به دست قدرت طلبانی افتاد که یا در برابر شهادت حسین بن علی(ع) سکوت کرده و یا اقدام به شهادت ایشان کردند.

وی با اشاره به اینکه قبل از قیام امام حسین (ع) جامعه به سمت توسعه جاهلیت پیش می‌رفت، تاکید کرد: نتیجه حذف ولی خدا در جامعه، حرکت آن جامعه به سمت جاهلیت عمیق است.

شعبانی تصریح کرد: هرگاه در اسلام خطری برای حاکمیت دینی و ارزش‌ها به وجود آمده است خون مقدسی بر زمین ریخته شد که زمینه ساز آگاهی بخشی به مردم بود بنابراین اگر امام به شهادت نمی‌رسید اسلام مبتلا به جهالت عمیق‌تری می‌شد.

وی شهادت در راه خدا را بر طرف کننده ضلالت‌ها دانست و گفت: بعد از شهادت امام حسین (ع) یزید با وجود در دست داشتن زمام حکومت، دیگر مشروعیتی در بین مردم نداشت به همین دلیل پس از عاشورا شاهد حضور توابین و مختار بودیم، موضوعی که نشان می‌دهد خون مقدس شهدای کربلا و امام حسین(ع) سبب روشنگری در جامعه شده است.

امام جمعه همدان با تاکید براینکه ما اسلام برخاسته از غدیر را قبول داریم، ابراز کرد: هر جا اسلام به خطر افتاد خون عزیزی خطرها را از بین برد و اگر امروز اسلام مانده است به دلیل شهادت افرادی است که خون خودشان را در بهترین تجارتخانه و به بهترین روش معامله کرده‌اند.

شعبانی افزود: اگر نامی از اسلام مانده به خاطر خون مقدسی است که در سال 61 ریخته شد و اگر امروز اسلام استمرار پیدا کرده به جهت خون شهدای گرانقدری همچون شهید مدنی‌ها بوده است.

وی خون شهدای پس از عاشورا را متصل به خون سید الشهدا(ع) دانست و گفت: همان گونه که خون امام حسین (ع) در جامعه سبب هدایتگری شد، خون این شهدای عزیز نیز برای ما زمینه‌ساز روشنگری و مشخص کردن راه بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب در عرصه سیاسی با مشکلات فراوانی  روبرو  بوده‌ایم، تاکید کرد: هنوز هم خاطره‌های شهید مدنی(ره) در ذهن مردم شریف همدان و تبریز باقی مانده و این بهترین فرصت برای معرفی ایشان به عنوان مسئولی در تراز انقلاب اسلامی است.

وی اظهار داشت: باید ‌مسئولان ‌مثل شهید مدنی(ره) باشند که هنوز هم پس از سال‌ها نماد سادگی و مردمداری در بیت ایشان مشهود است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اقدامات و تلاش‌های شهید مدنی(ره) در مناطق مختلف بیان کرد: زحمات و تلاش‌های این بزرگواران در طول همه این سال‌ها بوده که اسلام را زنده نگه داشته است.

وی در ادامه با بیان این که ظهور حضرت حجت(ع) زمینه ساز تحقق حاکمیت دینی در جامعه به معنای واقعی است، تاکید کرد: واقعه غدیر اعلام حاکمیت دینی بود، عاشورا بازگشت به حاکمیت دینی و ظهور حضرت مهدی (عج) نیز باز هم دعوت به غدیر خواهد بود.

شعبانی عنوان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند باید به سمت تمدن اسلامی و ظهور حرکت کنیم به این معنی است که حاکمیت دینی در سراسر عالم حکم‌فرما شود بنابراین باید گفت که حرکت همه شهدای عزیز ما نیز در مسیر غدیر، عاشورا و ظهور بوده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نمونه‌ای از تلاش‌ها برای تحقق حاکمیت دینی است، اظهار داشت: ان‌شاالله با ظهور حضرت حجت(عج) اوج این حاکمیت را مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات