خبرهای داغ:
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خوزستان در شادگان؛ نشستی با موضوع تغییر سبک زندگی اسلامی توسط حوزه مقاومت بسیج یک شهری(بیت المقدس) ویژه ورزشکاران و رزمیکاران پایگاه شهید رفعه و با استفاده از مربیان با تجربه در سالن ورزشی حوزه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۷۳۳۶۹
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵

در این خصوص فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شادگان طی یک مصاحبه با مسئول روابط عمومی و تبلیغات ناحیه شادگان اظهار داشتند؛ سبک زندگی اسلامی به معنای این نیست که از لذات و نعمات چشم پوشی کنیم بلکه در این روش زندگی رنگ خدایی می گیرد؛ انسان ها قادر به زندگی ساختگی نیستند و اگر اینگونه باشد زندگی آن ها دوامی ندارد بنابراین سبک زندگی نشان دهنده میزان ارزش های جامعه در رفتارها است.

ایشان رسیدن به سبک زندگی اسلامی را یکی از ضرورت های اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانستند و افزودند: این امر خود مستلزم توجه جدی به این موضوع است که باید حوزه های ما این نشست ها را سرلوحه کارهای خود قرار بدهند.

 

برگزاری مراسم زیارت عاشورا در شهر دارخوین (شهرستان شادگان)

همچنین  با شروع ماه محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام مراسم زیارت عاشورا در طول دهه اول محرم با حضور دهیاران و شورای شهر دارخوین و بسیجیان حوزه های دارخوین و عموم مردم برگزار شد.

این مراسم در مزار شهدای گمنام شهر دارخوین برگزار و پس از آن اقدام به توزیع بسته های کمکی از قبیل شکر و چای و ... به موکب های حسینی شدند.

به گفته فرمانده حوزه مقاومت بسیج دارخوین: این اقلام توسط قرارگاه جهادی ابوالفضل (ع) به منظور تسهیل در امر خدمت رسانی مواکب به عزاداران حسینی از سوی سپاه پاسداران، تهیه و در مناطق محروم استان خوزستان توسط حوزه مقاومت بسیج دارخوین توزیع می گردد

 

آیین های عزاداری و تعزیه خوانی ماه محرم در شادگان
 
همچنین مراسم تعزیه خوانی حضرت قاسم علیه السلام در شب هشتم ماه محرم در مسجد حاج منصور توسط پایگاه مقاومت بسیج شادگان برگزار شد.
 
در این خصوص حجت الاسلام والمسلمین دانیالی فر مسئول دفتر نمایند گی ولی فقیه در شادگان ابتدا به حدیث شریف امام سجاد (ع) اشاره کردند و فرمودند: امام سجاد علیه السّلام فرمودند:《 ایما مؤمن دمعت عیناه لقتل الحسین و من معه حتى یسیل على خدیه بوأه الله فى الجنة غرفا 》یعنی
هر مؤمنى كه چشمانش براى كشته‌شدن حسین بن على (علیه السّلام) و همراهانش اشكبار شود و اشك بر صورتش جارى شود، خداوند او را در غرفه هاى بهشتى جاى مى دهد. 
 
دانیالی فر اظهار داشت: با آغاز دهه اول ماه محرم بسیجیان دلسوخته و عاشق اباعبدالله الحسین (ع) به کمک حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد و حسینیه ها با نصب پرچم و سیاه پوش کردن درب و دیوارها  و برپایی مراسمات عزاداری و تعزیه خوانی به مانند سالهای قبل در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام این حماسه بزرگ کربلا را زنده نگه داشتند.
 
ایشان افزودند: این مراسمات سینه زنی، تعزیه خوانی، برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش نذورات همه ساله در ماه محرم به همت حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد و حسینیه ها برگزار می شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها