مسؤول کانون فرهنگی هیات محبین اهل بیت علیهم السلام خانوک زرند خبر داد؛
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان و همزمان با غروب عاشورای اباعبدالله الحسین (علیه السلام) ، همایش بزرگ شیون عرشیان، روایتی دیدنی از واقعه کربلا با حضور عاشقان سرور و سالار شهیدان، شامگاه سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ در شهر خانوک شهرستان زرند برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۳۲۴
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان و همزمان با غروب عاشورای اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و برگزاری آئین شام غریبان، همایش بزرگ شیون عرشیان، روایتی دیدنی از واقعه کربلا با حضور عاشقان سرور و سالار شهیدان، شامگاه سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ در شهر خانوک شهرستان زرند برگزار شد.

مهدوی، مسؤول کانون فرهنگی هیات محبین اهل بیت (علیهم السلام) شهر خانوک در گفت: وگو با خبرنگارخبرگزاری بسیج از کرمان، با بیان این که این سوگواره از سال ۸۸ در شهر خانوک فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: این سوگواره با هدف ترویج فرهنگ عاشورا، صبر و مظلومیت حضرت زینب (سلام الله علیها) در شهر خانوک اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: این برنامه به صورت صامت است و اتفاق شام غربیان از سوی راوی برنامه روایت و به تصویر کشیده می‌شود.

مهدوی ادامه داد: این برنامه هر ساله در خانوک شاهد بسیار زیادی از عزاداران حسینی است و در این سوگواره از سایر استان‌ها وشهر‌های مختلف شرکت می‌کنند و با استقبال چشمگیری همراه است.

مسؤول کانون فرهنگی هیأت محبین اهل بیت (علیه السلام) شهرخانوک اظهار کرد: هدف ترویج فرهنگ عاشورا، شهادت، شهامت، ایثار و امربه معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین اهداف این سوگواره است.

مهدوی خاطرنشان کرد: در این سوگواره صبر جمیل حضرت زینب (سلام الله علیها) به تصویر کشیده خواهد شد و سال‌های گذشته این برنامه همراه به آتش کشیدن خیمه‌های امام حسین (علیه السلام) به نمایش گذاشته می‌شد که در سوگواره امسال، صحنه سر حضرت اباعبدالله و خرابه شام برای عاشقان حسینی به تصویر کشیده خواهد شد و بیش از ۵۰ نفر از عوامل اجرایی این برنامه طی دو ماه در جریان آماده سازی سوگواره شیون عرشیان فعالیت داشتند.

وی در پایان از شهرداری، پایگاه‌های مقاومت، موسسه جهادفرهنگی وهمه کسانی که در برگزاری این مراسم ما را همراهی وحمایت کردند تقدیر وتشکر نمود.
 
ارسال نظرات