تجمع عاشوراییان همزمان با شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع) همراه با سخنرانی علی اکبر رائفی پور در رجایی شهر کرج برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۳۲۷۱
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، مراسم شام غریبان خاندان امام حسین(ع) پس از نماز مغرب و عشا، در منطقه رجایی شهر کرج برگزار شد و شرکت‌کنندگان در این مراسم اقدام به روشن کردن شمع کردند.

حزن و اندوه کرج در شام غریبان سالار شهیدان

در این مراسم عزاداران حسینی با در دست داشتن شمع‌های روشن اقدام به عزاداری در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می‌کردند و اشک‌ریزان در مسیرهای مشخص شده حرکت کردند.

مراسم شام غریبان در منطقه رجایی شهر کرج به صورت صف‌های طولانی و با خواندن اشعار مربوط به غربت خاندان امام حسین(ع) پس از شهادت آن حضرت و اسیری در چنگال یزیدیان و طاغوتیان برگزار شد.

حزن و اندوه کرج در شام غریبان سالار شهیدان

در این مراسم دکتر علی اکبر رائفی پور سخنرانی و حاج احمد بابایی به شعرخوانی پرداختند.مراسم با مداحی و نوحه خوانی حاج محمد حیدری و کربلایی سید جواد عرب ادامه یافت.

رسم شام غریبان امام حسین(ع) در راستای همدردی با کودکان امام حسین(ع) انجام شد و عزاداران با روشن کردن شمع، به صورت نمادین راه را برای طفلان غریب شهدای کربلا که این ساعات در آغاز اسارت به سر می‌برند روشن کردند.

ارسال نظرات