نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: از ویژگی‌های حضرت زینب تبعیت از ولایت است که چکیده زندگی این بانوی بزرگوار است. تبعیت محض از ولایت، ویژگی برجسته حضرت زینب بود.
کد خبر: ۹۱۷۳۲۶۴
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشره به فضائل حضرت زینب (س) گفت: زینب کبری معلم قرآن بود. یک سال بعد از اینکه امیرالمومنین(ع) در کوفه مستقر شد تعدادی از خانم ها و دخترها آمدند خدمت ایشان و گفتند: شنیدیم که زینب‌کبری مثل مادرش عالم است و دانشمند است؛ اجازه بدهید و به ایشان بفرمائید که برای ما کلاس درس بگذارد. حضرت علی (ع) هم به زینب کبرا فرمودند و این بانوی بزرگوار درس تفسیر شروع کرد و پاسخ به سوالات و شبهات دینی میدادند. حضرت شبهات دینی را پاسخ می داد. تا مدت ها در آن جا کلاس درس تفسیر داشت.

آیت الله حسینی همدانی افزود:  حضرت زینب راوی حدیث است. از مادر و پدرش، از برادرانش، از ام سلمه، از ام هانی و از زنان دیگر. دیگران هم از او حدیث نقل می کنند. ابن عباس، امام سجاد، عبدالله بن جعفر و فاطمه صغرا حدیث از ایشان نقل می کنند.

امام جمعه کرج گفت: از ویژگی‌های دیگر او تبعیت از ولایت است که چکیده زندگی این بانوی بزرگوار است. تبعیت محض از ولایت، ویژگی برجسته حضرت زینب بود. در شرایط سخت دوران امام مجتبی(ع) که اوضاع سیاسی- اجتماعی خاصی بود همواره در فرمان امام بود و در دوران امامت سیدالشهدا هم برای این که همراهی با ولی خدا را از دست ندهد شرط ضمن عقد کرد که نمی خواهم از کنار ولی خدا دور بشوم و همراهی امام حسین را جزو شرایط عقد خودش قرار داد.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: امروز بانوان ما با تأسی به زینب کبری و با پیروی از ولایت فقیه از مسیری که نائب امام عصر مشخص می‌کند نباید عدول کنند. اگر ما واقعاً ولایت مداریم باید در این مسیر محکم قدم برداریم.

امام جمعه  کرج گفت: جایگاه زن در اسلام را باید بیش از پیش بیان کرد. باید جایگاه زن در جامعه اسلامی را رفعت بخشید و آنطور که اسلام میخواهد نشر و گسترش داد.

وی ادامه داد: بیانیه گام دوم خطاب عام دارد.  البته در یک قسمت هایی افراد خاص مشمول آن می شوند. مثلاً جوان ها مشمول آن هستند. علما و دانشمندان مشمول می‌شوند، ولی خطاب، خطاب عام است و همه باید به آن بتوجه کنیم و نسبت خود را با برپایی تمدن اسلامی مشخص کنیم. ما می آییم پای منبر می‌نشینیم، سینه می زنیم و در مجالس دینی شرکت می کنیم، برای اینکه بتوانیم اینها را یاد بگیریم و عمل کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها