مراسم تعزیه خانی توسط 130 نفر از هنرمندان ولایی کشور تحت عنوان کاروان شمیم حسینی اجراشد.
کد خبر: ۹۱۷۳۲۱۶
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، روز دوشنبه 18 شهریور همزمان با روز تاسوعای حسینی ، به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با همکاری بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی ، مراسم تعزیه خانی توسط 130 نفر از هنرمندان ولایی کشور تحت عنوان کاروان شمیم حسینی اجراشد.
مراسم تعزیه در ساعت 9 صبح از مقابل آستان متبرک امام زاده صالح واقع در میدان تجریش باحرکت کاروان به سمت آستان متبرک امام زاده یحیی واقع در خیابان پانزده خرداد آغازشد .
کاروان "شمیم حسینی" در مسیر خود از امام زاده صالح به امام زاده یحیی(س) واقع در حد فاصل میدان قدس و خیابان شریعتی گذر نمود و پس از اجرای مراسم تعزیه در مجاورمسجد قلهک در ساعت 6 عصر به سمت آستان متبرک امام زاده یحیی ادامه مسیرداد. در طول مسیر حرکت کاروان ، استقبال عاشقان حسینی مواجه بود.
هنرمندانی که لباسهای منتسب به خاندان آل الله و لباسهای منتسب به لشگر یزید را بر تن داشتند به همراه مجموع 15 اسب و شتر و چندین ارابه و خودرو ، اشعار فاخر و دور از وهن را با موسیقی ، دمامه ، شیپور و طبل و سنج به هم آمیخته و واقعه کربلا و روز عاشورا را روایت می کردند .
در شروع این مراسم معنوی در صحن امام زاده طاهر یک یاد بود معنوی توسط مهندس حسن محمد باقر " مدیر عامل بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی به دکتر مجتبی عبدالهی " مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران " در راستای حمایت ایشان از هنر تعزیه به رسم یادبود ، اهداء شد .
آقای عبدالهی با اشاره به تعلق هنر تعزیه به هنرمندان و محبان اهل بیت در کشور ایران و تاکید علمای دینی و مقام معظم رهبری بر حفظ و ترویج این مراسم آیینی ، همکاری و راه اندازی کاروان شمیم حسینی را گامی برای تحقق نیات واقفین برای برگزاری مجالس تعزیه و ارج نهادن به این میراث فرهنگی و معنوی دانست و بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این میراث ملی ، تاکید نمود .
به گفته وی کاروان شمیم حسینی در روز سه شنبه 9 صبح مصادف با روز عاشورا از آستانه امام زاده یحیی به سمت آستان شیخ صدوق در شهر ری حرکت نموده و مراسم تعزیه خوانی توسط هنرمندان این کاروان انجام شد .
طبق گفته ایشان از عصر عاشورا به مدت 5 شب ، مراسم تعزیه در امامزادگان صالح(ع)، پنج تن(ع) ، امامزاده حسن(ع)، شیخ صدوق(ره)، امامزاده سیدجعفر و حمیده خاتون(ع) از ساعت ۲۰:۳۰ الی۲۲:۳۰ است و در میادین حسن آباد، الغدیر، سبزه میدان، فلکه اول تهرانپارس، فلکه اول صادقیه نیز از ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰ برگزار شد.

ارسال نظرات