دبیر کمیته گردشگری مذهبی-معنوی استان یزد با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ گردشگر خارجی در مراسم عزاداری یزدی‌ها شرکت کرده‌اند گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان مراسم عزاداری محرم در یزد این تعداد به رقم مشابه پارسال یعنی بیش از ۱۲۰۰ گردشگر برسد.
کد خبر: ۹۱۷۳۱۳۰
|
۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، لیلا سعادتخواه، دبیر کمیته گردشگری مذهبی-معنوی استان یزد با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ گردشگر خارجی در مراسم عزاداری یزدی‌ها شرکت کرده‌اند اظهار کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان مراسم عزاداری محرم در یزد این تعداد به رقم مشابه پارسال یعنی بیش از ۱۲۰۰ گردشگر برسد.
دبیر کمیته گردشگری مذهبی-معنوی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به رشد ۳۵ درصدی حضور گردشگران خارجی در سال گذشته افزود: هنوز فصل گردشگری در یزد آغاز نشده است، که به نظر می‌رسد امسال رشد قابل توجی نسبت به پارسال نداشته باشیم.
سعادتخواه بیان کرد: تاکنون گردشگران از کشور‌های فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند، انگلیس، سویس، ترکیه، دانمارک، الجزایر، برزیل، مراکش، اسلوونی و چین به تماشای مراسم عزاداری یزدی‌ها نشسته اند که بیشتر این گردشگران از کشور‌های آلمان و هلند بوده اند.
وی یادآور شد: قبل از هر برنامه‌ای گردشگران در کارگاه‌هایی با قیام امام حسین، واقعه عاشورا و هدف و چگونگی برگزاری مراسم‌های مذهبی یزدی‌ها آشنا می‌شوند.
منبع: وابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات