همزمان با تاسوعا وعاشورای امام حسین (علیه السلام)
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان وهمزمان با ایام تاسوعا وعاشورای امام حسین (علیه السلام) یادوراه شهدای اکبرآباد،باب تنگل،بهاءآباد،ویادواره شهید آبروی محله حسین پور حبیبی وحمیدیه زرند، برگزار گردید.
کد خبر: ۹۱۷۳۰۷۱
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان وهمزمان با ایام تاسوعا وعاشورای امام حسین (علیه السلام) یادوراه شهدای اکبرآباد، باب تنگل، بهاءآباد، ویادواره شهید آبروی محله حسین پور حبیبی وحمیدیه زرند، باحضور جمعی از مسئولین شهرستان، خانواده معزز ومکرم شهدای والامقام ومردم عزادار و ولایت مدار این شهرستان برگزار گردید.

در مراسم یادواره شهدای اکبرآباد محمد حسین قائم پناه راوی ورزمنده مدافع حرم:نظام اسلامی را مدیون ایثار و جانفشانی شهیدان و صبر و مقاومت مردم مومن برشمرد وافزود حفظ انقلاب اسلامی به تداوم راه شهدا، پیگیری اهداف و آرمان‌های نظام و تحقق منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بستگی دارد و برای حل مسائل و مشکلات باید به وظایف دینی و انقلابی در قبال نظام و وصایا شهیدان عمل کرد و لحظه‌ای در مقابل استکبار سر تسلیم فرود نیاورد.

وی افزود: استکبار جهانی با فشار اقتصادی و جنگ روانی به دنبال ضربه زدن به اصل نظام و ناامید کردن مردم است بنابراین باید با و حدت و کار بیشتر توطئه آن‌ها را خنثی کرد. شهدا از جان خود گذشتند، سلحشورانه مبارزه کرده و آمادگی خودشان را برای قطعه قطعه شدن در راه خدا اعلام کردند. خداوند هم جان آن‌ها را بعد از سختی‌های فراوان پذیرفت و الان آن‌ها همه نورانیت خودشان را سخاوتمندانه در معرض بهره برداری ما قرار دادند. حالا سال‌ها بعد رفتنشان ما را شریک نور خودشان کردند و ما می‌توانیم با شرکت در مجالسی که به یاد آن هاست، نورانیت آنان را برای خودمان به ارمغان ببریم. این یک سخاوت بی‌نظیری است که شهدا دارند.

این رزمنده مدافع حرم یادآور شد: امام حسین (علیه السلام) با آن شهادت با عظمت در کربلا، آن حماسه بی‌نظیر را آفرید و لحظه‌های آخر وقتی سر بروی سجده گذاشت، از خدا خواست تا همه دوستان او در نور آن حضرت شریک باشند. شما میبینید که در مجالس ختم می‌گویند ما در غم شما شریک هستیم. در محضر شهدا، آن‌ها ما را در نور خودشان سهیم می‌کنند. خدا هم این درخواست امام حسین (علیه السلام) را پذیرفت و بدین ترتیب در روز قیامت هر کسی که یک قطره اشک برای سیدالشهدا (علیه السلام) ریخته باشد، جزای او بهشت خواهد بود و همچنین آن همه لطف و محبتی که آن حضرت به دوستدارانش دارند.

این مراسم با مداحی ومرثیه سرایی همراه وچند برنامه فرهنگی همراه بود.
 
ارسال نظرات