خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه جلفا، مجاهدت و شهادت را مهمترین عامل شکست ناپذیری انقلاب اسلامی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۱۷۳۰۴۵
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمدتقی صمددوخت در عزاداران حسینی در مسجد جامع هادیشهر با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) گفت: به طور کلی اگر مکتب حسینی آن گونه که هست معرفی و تبیین شود هیچ فردی حاضر نخواهد بود لحظه ای از آن جدا شود چون اساس آن بر فطرت پاک الهی است و این همان گنج گرانبهایی است که بشر به دنبال آن آمده است ولی به دلایل گوناگون راه را گم می کند و در این راستا محرم بهترین فرصت برای نمایش این مکتب است.

وی افزود: اگر نماز و احیای آن به عنوان هدف سالار شهیدان از قیام، اقامه شود حتما منتهی عن الفحشا و المنکر است و فرد و جامعه را از زشتی دور می کند. چنانچه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان هدف امام در جامعه ای ترویج و مردم به آن مقید شوند زشتی گناه نمایان و زیبایی معروف آشکار خواهد شد.

حجت الاسلام صمددخت خاطرنشان کرد: در قيام عاشورا و فرهنگ تربيتي آن  ايثار و ازخودگذشتگي، عرفان و دعا و مناجات و ظلم‌ستيزی، ياری كردن مظلوم و آنچه به عنوان زندگی متعالی می‌خواهيم در اين حماسه وجود دارد. واقعه عاشورا يكی از راه‌هايی است كه با مطالعه دقيق آن و شور و هيجانی كه در ايام محرم هر عاشق دلباخته امام حسين‌(ع) به آن مي رسد می‌توان به معرفتی رسيد كه هدف اصلی قيام عاشوراست.

عضو کمیته فرهنگی جلفا اظهارداشت: تبلیغ و بزرگداشت قیام عاشورا نه‌تنها مایه دلمردگی و ترویج روحیه یأس و ناامیدی در جامعه نیست، بلکه می‌تواند کاملاً امیدبخش باشد چنانکه رهبر فرزانه انقلاب در این مورد فرموده اند؛ ‌حکومت و حاکمیت و اعلای کلمه‌‌ اسلام و ایجاد امید به برکت اسلام در دل مستضعفان‌، از آثار محرّم است.

ارسال نظرات