یک استاد حوزه علمیه گفت: وظیفه ما استقامت در مسیر حق است و اگر در مقابل دشمن احساس ضعف نکنیم، به آرامش خواهیم رسید.
کد خبر: ۹۱۷۲۹۹۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام مسعود عالی استاد حوزه علمیه در مراسم شب تاسوعا سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، با تبیین شیوه صحیح ایستادگی در امتحانات الهی گفت: وعده الهی و تجربه تاریخی از زندگی انبیاء و اولیاء (ع) نشان می‌دهد اگر تقوای اجتماعی داشته باشیم، به خدا توکل کنیم و از رهبر الهی جدا نشویم، خداوند برای عبور از مشکلات، گشایش ایجاد می‌کند «وَ مَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا وَ يَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ وَ مَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ».

وی افزود: توکل این نیست که ما کوتاهی کنیم و بار خودمان را بر عهده خدا بگذاریم، گاهی برخی افراد اینگونه هستند یعنی کوتاهی می‌کنند و از خدا هم گله‌مند می‌شوند که چرا کار ما را درست نکردی، توکل این است که ما تلاش و بندگی کنیم و نتیجه و خدایی کردن را به خودِ خدا بسپاریم. امام خمینی در دوران 10 سال اول انقلاب و با آن همه مشکلات و جنگ‌ها و ...، می‌فرمود: ما مأمور به وظیفه هستیم، خدا از ما بندگی می‌خواهد و نتیجه هم دست خداست. این تعبیر برآمده از روایت است، امیرالمومنین (ع) فرمود: «عَلَيْكَ بِالسَّعْيِ وَ لَيْسَ عَلَيْكَ بِالنُّجْحِ» با سعی و تلاش کرد، نتیجه با تو نیست بلکه با خداست.

این استاد حوزه علمیه تقوای اجتماعی را به معنای تسلیم نشدن در مقابل دشمن دانست و افزود: توکل اصلی در جامعه که موجب گشایش می‌شود، توکل ولیّ و رهبر جامعه است و استقامت و آرامش ولیّ موجب سرریز آرامش و مقاومت به مؤمنین خواهد شد.

حجت‌الاسلام عالی حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) را مظهر تسلیم‌ناپذیری و عدم تزلزل خواند و گفت: وظیفه ما استقامت در مسیر حق است و اگر در مقابل دشمن احساس ضعف نکنیم، به آرامش خواهیم رسید.

ارسال نظرات