مراسم عزاداری روز هشتم محرم حسینیه هدایت، با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۲۹۷۹
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مراسم عزاداری روز هشتم محرم حسینیه هدایت، صبح امروز یکشنبه ۱۷ شهریورماه با سخنرانی حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان و مدیحه سرایی سیدمهدی میرداماد برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام انصاریان کارشناس دینی در این مراسم به موضوع آفرینش هستی از نور پروردگار پرداخت و اظهار داشت: خداوند در آیه ۳۰ سوره انبیاء می‌فرماید: « أَوَلَمْ یَرَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَنَّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ کَانَتَا رَتْقًا فَفَتَقْنَاهُمَا وَجَعَلْنَا مِنَ الْمَاءِ کُلَّ شَیْءٍ حَیٍّ  أَفَلَا یُؤْمِنُونَ؛ آیا کافران ندانسته‌اند که آسمان‌ها و زمین به هم بسته و پیوسته بودند و ما آن دو را شکافته و از هم باز کردیم و هر چیز زنده‌ای را از آب آفریدیم؟ پس آیا ایمان نمی‌آورند؟»

وی افزود: خود پروردگار نور آسمان‌ها و زمین است، عالم نور است و الله نور آسمان‌ها و زمین است. به این دلیل که نور اولین و ذره، مخلوق پروردگار عالم و جلوه اراده اوست، او نور بی‌نهایت است. این نور جلوه کرد و ذره نور پدی آمد و بعد به‌روی آن نظر انداخت تا شکافته شد و بعد از دوره‌هایی تبدیل آسمان و زمین شد.

انصاریان گفت: اگر با قرآن نگاه کنیم، جهان نور محض است، تمام موجودات و انسان‌ها نور هستند اما بیشترشان خود را در پرده‌های مختلف تاریکی فروبرده‌اند و این نور دیده می‌شود و از بسیاری ظلم، خیانت، جنایت، حرام‌کاری و پستی دیده می‌شود.

این کارشناس دینی ادامه داد: اگر همین افراد که ذاتشان ظلمت نیست، متوسل به ولایت خدا یعنی ولایت ربوبی و متوسل به پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) شوند، این بزرگواران پرده‌ها را کنار می‌زنند و نور خلقت شده اولیه خود را نشان خواهد داد.

ارسال نظرات