استاندار سمنان گفت: نیازمند نگاه ویژه به بخش بیارجمند هستیم و باید برنامه‌ خاصی را برای سرعت بخشی به رفع محرومیت‌ها و محدودیت‌های منطقه ارائه نماییم.
کد خبر: ۹۱۷۲۹۴۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱
نیازمند نگاه ویژه به بخش بیارجمند هستیمبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا آشناگر در جلسه بررسی مشکلات بخش بیارجمند با بیان اینکه حاج علی اصغر احمدی، از ظرفیت‌های مدیریتی کشور است و بی شک وی می‌توانند در مدیریت استان نیز یاریگر باشد افزود: حضور در بخش بیارجمند و آنهم در ایام محرم حسینی را برای خود توفیقی می‌دانم.
وی گفت: برگزاری آئین‌های عزاداری سیدالشهداء، نشانه تقید و تعهد و اعتقادات بالای مردم این منطقه می‌باشد و امیدوارم این عزاداری‌ها مقبول خداوند سبحان قرار گیرد
استاندار سمنان با اشاره به اینکه یکی از محدودیت‌های جدی استان کمبود آب است که در صورت کم توجهی به این مهم منجر به توقف یا کاهش توسعه‌ی استان خواهد شد اظهار کرد: سیاست موجود استان، مدیریت منابع آبی موجود و تولید محصولات با کیفیت با کمترین آب می‌باشد.
وی تصریح کرد: متاسفانه با برداشت ۷۷ درصد از منابع زیر زمینی آب، رکورد بیشترین برداشت آب را از این منابع داریم که لازم است اقدام جدی در این خصوص صورت گیرد.
آشناگر ادامه داد: پراکندگی جمعیت در سطح کشور ۴۹ نفر در هر کیلومتر مربع و در استان ما ۷ نفر می‌باشد و این به معنای پراکندگی جمعیت و در نتیجه بالا بودن نرخ ارائه خدمات به ساکنان این استان می‌باشد
وی اضافه کرد: نگاه ما به توسعه استان، یک نگاه متوازن و همه جانبه بوده و تلاش می‌کنیم تا اعتبارات و امکانات استانی را عادلانه توزیع نماییم.
استاندار سمنان با بیان اینکه ۲۰۶ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری در حوزه راه صرف شده است گفت: به علت بالا بودن میزان محرومیت در منطقه باید همگی تلاش کنیم تا نقش پشتیبان و معین را برای این منطقه داشته و با تمام داشته هایمان کمک نماییم.
وی عنوان کرد: نیازمند نگاه ویژه به بخش بیارجمند هستیم و باید برنامه‌ خاصی را برای سرعت بخشی به رفع محرومیت‌ها و محدودیت‌های منطقه ارائه نماییم.
آشناگر تصریح کرد: یکی از اولویت‌های هشتگانه استان، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است که می‌توان با یک برنامه ریزی مناسب، این هدف را محقق نمود.
وی اضافه کرد: توسعه کشت گلخانه‌ای منوط به ارائه مشوق‌های لازم برای کشاورزان است که آنان را به این روش کشت ترغیب نماید.
استاندار سمنان با بیان اینکه بیارجمند و اقلیم این منطقه برای توسعه کشت گلخانه‌ای مستعد می‌باشد افزود: تامین آب از دریای خزر به منطقه فلات مرکزی و توزیع آن از ایوانکی تا فرومد از برنامه‌های اصلی استان است و لازم است تا حمایت‌های سیاسی، اجتماعی و اداری از این طرح اعمال گردیده و هر کس که ذی نفوذ بوده و صاحب رای می‌باشد در تحقق این هدف بزرگ همت گمارد.
وی تاکید کرد: استاندار سمنان علی رغم همه محدودیت‌ها خود را موظف به پیگیری موضوع کارخانه سیمان بیارجمند می‌داند و نهایت تلاش را در این زمینه بکار خواهیم بست.
آشناگر گفت: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در جهت انجام طرح‌های آبخیز داری و آبخوان داری در استان اختصاص یافته که در این منطقه نیز طرح‌هایی اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: از شهردار پر تلاش و بخشدار ارزشی بیارجمند تشکر کرده و امیدوارم با مساعدت همگان شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این شهر باشیم و معاونت عمرانی استاندار پیگیری لازم را در جهت باز آفرینی بخش قدیمی شهر بیارجمند به انجام رسانند و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و مدیر کل جهاد کشاورزی استان در جهت رفع مشکلات و تحقق مطالبات مردم منطقه در خصوص منابع آبی و زمین‌های زراعی اقدام نمایند.
استاندار خاطر نشان کرد: برنامه‌های ورزشی در بیارجمند بیشتر نیاز به مدیریت زمانی دارد تا ساخت سالن جدید ورزشی، فلذا لازم است تا مدیریت ورزشی منطقه و شهرستان شاهرود در این زمینه اقدامات لازم را به انجام رسانند و پیشنهادات ارائه شده از سوی جناب آقای احمدی را پیگیری نموده و در حد توان تلاش خواهیم کرد تا این پیشنهادات را اجرایی نماییم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها