نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: این چند شب موارد عجیبی در شهر کرج مشاهده می شوند که انسان را متأثر می کنند؛ مجلس سالار شهیدان و بی حجابی سنخیتی ندارد.
کد خبر: ۹۱۷۲۹۲۴
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ،  آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز عصر امروز در اجتماع عاشورائیان کرج که در میدان شهدا برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی عزاداری عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) گفت: حضور شما در این اجتماع نورانی تعظیم شعائر الهی و نشانه تقواست. پیام های فراوانی در این اجتماع و اجتماع های مشابه در سراسر کشور داده می شود که باید از آن ها درس گرفت.

وی در ادامه افزود: امروز مهم‌ترین پیامی که این اجتماع و همه اجتماعات از حسین (ع) می‌گیرند و اعلام می‌کنند درس «مقاومت» است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز مهم‌ترین درس انقلاب و قیام امام حسین (ع) برای جهان اسلام را «پایداری و مقاومت بر مسیر حق و ثابت‌قدم ماندن» دانست و تصریح کرد: این حرکت بر اساس آموزه‌های دینی و تأسی به قیام امام حسین (ع) واقع‌شده است.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه بابیان اینکه مسیر انقلاب اسلامی ما در همین مسیر حق و آموزه‌های حسین (ع) است، تأکید کرد: نصرت الهی و کمک خدای تعالی برای ما خواهد بود و بهره خواهیم گرفت.

وی با اشاره به آیه هفت سوره مبارکه محمد که خداوند متعال می‌فرماید «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم»، گفت: خدای تعالی می‌فرماید «اگر مرا یاری کنید و ناصر من باشید من هم شمارا یاری و در مسیرتان ثابت‌قدم خواهم کرد» که این ثابت‌قدم بودن نعمت خداست که اگر کسی درراه خدا قدم برداشت، خدای تعالی او را محکم خواهد کرد و پاداش او این است که اهل مقاومت خواهد بود.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه «استقامت» و «مقاومت» در مسیر حق بسیار مهم است، بیان داشت: در دستورات دینی ما را به این مهم سفارش کردند و جزء روش‌هایی است که باید یاد بگیریم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه «استقامت و پافشاری بر حق» جز وظایف ماست، اظهار داشت: امام حسین (ع) و اصحاب گرامی‌شان پافشاری بر حق داشتند و اهل مقاومت و ثُبات قدم بودند.

وی در ادامه افزود: امروز وظیفه مردم، کارگزاران، مسئولان و مدیران این است که باید در مسیر حق ثابت‌قدم و محکم باشیم و در مشکلات اقتصادی، سیاسی و مسائلی که در دیپلماسی و روابط خارجی ما وجود دارد باعزت، قدرت و مصلحت قدم برداشت و با تأسی به مسیر و فرهنگ امام حسین (ع) کشور را به سمت مقصد و اهدافش پیش برد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه تحقق این مهم را درگرو «ثُبات قدم» و «مقاومت» دانست و گفت: معضلات اجتماعی و فرهنگی جامعه بدون مقاومت در جبهه حق درست نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه دشمنان تمام عزت و مردانگی ما مورد هدف قرار داده‌اند، اذعان داشت: چه شب‌های مظلومی که بر حسین (ع) در همین استان و شهر کرج رقم می‌خورد؟ محرم بر امام حسین (ع) در اینجا چه می‌گذرد؟ به‌راستی‌که هنوز امام حسین (ع) مظلوم است.

وی ضمن انتقاد از برخی معضلات و منکرات فرهنگی رایج در شب‌های محرم، با طرح پرسی گفت: مجلس امام حسین (ع) و سگ گردانی؟ مجلس حسین (ع) و بی‌حجابی؟

رئیس ستاد احیا امربه‌معروف و نهی از منکر در ادامه افزود: در روضه‌های عزاداری گفته می‌شود «مجلس حسین (ع) و بزم شراب؟» بعد الآن در اطراف ما بعضاً مجالسی گرفته می‌شود و در کوچه و خیابان با یک وضعی دیده می‌شود که انسان دلش می‌گیرد و باید خون گریه کند…

آیت‌الله حسینی همدانی خطاب به اجتماع‌کنندگان عاشورایی، تأکید کرد: امربه‌معروف کنید و جلوی منکر را بگیرید که هدف امام حسین (ع) نیز همین بود لذا اهل امربه‌معروف و جلوگیری از منکر باشید والا شما در مسیر حسین (ع) قدم برنداشتید؛ این را جدی بگیرید و با زبان نرم اما محکم و جدی در مقابل منکرات بایستید.

وی بابیان اینکه امروز وظیفه مسؤولین سنگین‌تر است، خاطرنشان ساخت: مردم و مسئولان موظف هستند به وظایف قانونی خود عمل کنند، دستگاه‌های دولتی و خصوصی نیز باید باکسی که برخلاف موازین شرعی و عفت قانونی قدم برمی‌دارد برخورد کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز با تأکید بر اینکه هرکدام از ما تک‌تک موظف هستیم در مقابل منکرات بیاستیم، متذکر شد: معنا ندارد که در شهر ما هرکسی آزاد به هر نحوی که دلش خواست قدم بردارد و عفت عمومی و مسائل رسمی و دینی ما را از بین ببرد، این قابل‌قبول نیست و قطعاً دستگاه‌های مربوطه باید بدون ملاحظه وارد عمل شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر عمل جدی و دوری از تعارف در این‌گونه مسائل، تصریح کرد: هفت‌صد سال تمدن آندلس را با بی‌اراده کردن جوانان و مردان ما از بین بردند.

وی بابیان اینکه رگه نفوذ در کشور به‌صراحت قابل‌مشاهده است، گفت: ثُبات قدم در دین مهم است و ما باید از عاشورا ثُبات قدم را یاد بگیریم چراکه یاران حضرت در مسیری که حرکت کردند تابت قدم بودند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز در پایان گفت: در روضه‌ها مدام تکرار می‌کنیم «وای حسین مظلوم» یعنی در حال حاضر امام حسین (ع) مظلوم نیست؟ اگر معارف، فرهنگ و روش امام حسین (ع) در جامعه ما تحقق نداشته باشد آیا این مظلومیت حسین (ع) نیست؟ به خودمان بیایم و توجه بیشتری داشته باشیم و همه مردم باید پای‌کار باشند و نگویند به ما مربوط نیست. مراقب باشید و در مسیر حق ثابت‌قدم بمانید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها