امام جمعه درگز در مراسم دانش آموزی احلی من العسل:

معرفت حضرت قاسم نسبت به امام زمان خود، شهادت را از عسل برایش شیرین‌تر کرد

امام جمعه درگز در مراسم دانش آموزی احلی من العسل گفت: معرفت حضرت قاسم نسبت به مقام امام عصر خود، او را به بالاترین مرتبه رساند و شهادت را از عسل برایش شیرین‌تر کرد.
کد خبر: ۹۱۷۲۹۰۵
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدحسین ایروانی در مراسم دانش آموزی "احلی من العسل" که در مسجد پوستینی درگز برگزار شد، این مراسم را یکی از سنت‌های بسیار خوب و حسنه‌ای دانست که چند سال پیش در کشور پایه گذاری شد و به لطف خدا تاکنون برکات بسیار زیادی هم داشته است.

امام جمعه درگز گفت: یقین بدانید هر مراسم و مناسبتی پیام و مفهوم خاص خود را دارد که با اندکی تفکر و اندیشه ورزی می‌توان به اعماق آن دست یافت؛ پیام احلی من العسل هم ولایتمداری و انجام تکلیف در راه خداست.

وی افزود: البته این گفتگوی بین امام حسین (ع) و حضرت قاسم برای این بود که در طول تاریخ ماندگار شده و نسل‌های آینده موضوع ولایتمداری را سرلوحه عملکرد خود قرار دهند؛ البته انجام تکلیف همیشه هم آسان نیست، علی الخصوص برای یک نوجوان ۱۳ ساله که تمام آرزو‌های دنیای خود را رها کرده و شهادت را انتخاب می‌کند.

حجت الاسلام ایروانی خطاب به نوجوانان و جوانان حاضر در مراسم تاکید کرد: معرفت حضرت قاسم نسبت به مقام امام عصر خود، او را به بالاترین مرتبه رساند و شهادت را از عسل برایش شیرین‌تر کرد.

امام جمعه درگز تبیین کرد: امروز هم اگر جوانی می‌خواهد از فتنه‌های آخرالزمان و تهاجم فرهنگی دشمن در امان باشد باید مسلک حضرت قاسم را الگوی راه خود قرار داده و چشم به امر، ولی زمان خود داشته باشد؛ ضمن اینکه حضور در مساجد و شرکت در مراسمات اهل بیت علیهم السلام زندگی انسان را بیمه می‌کند.

خاطر نشان می‌شود در انتهای این مراسم، دانش آموزان با سینه زنی، مداحی و دسته روی نمادین به یاد حضرت قاسم در سطح شهر، حال و هوای شهرستان را رونق خاصی بخشیدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها