خبرهای داغ:
خمسه گفت: قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دام و طیور است و قزوین در زمینه تولیدات دامی، پیشرو در این صنعت است.
کد خبر: ۹۱۷۲۸۹۲
|
۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، فاطمه خمسه در دیدار با استاندار جمالی پور بیان کرد: بخش کشاورزی باشاخصه مثبت بیس و زیر بنایی توسعه اقتصادی استان است

وی گفت: استان قزوین با کمتر از یک درصد از خاک‌ کشور بیش از  ۴ درصد محصولات کشاورز ی کشور را تولید می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین ۴۸۹ هزار هکتار اراضی رزاعی و باغی وجود دارد که  عمده محصولات زراعی و باغی آن  گندم، جو، کلزا، ذرت، چغندر قند، انگو ر، زیتون، پسته و گردو است.

 به گفته وی  قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دام و طیور است و قزوین در زمینه تولیدات دامی، پیشرو در این صنعت است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: در زمینه صیانت از عرصه های منابع طبیعی طرح های مرتعداری انجام شده  و در امر جلو گیری از گسترش بیابان اقدامات خوبی  طی چند سال گذشته با کاشت نهال انجام شده است.

به گفته وی تشکل های تعاون روستایی و اتحادیه های این استان بسیار قوی و در کشور زمینه تولیدات کشاورزی مطرح  هستند.
خمسه گفت: در امر صیانت از اراضی کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده و بیشترین اقدام در جلو گیری از ساخت و ساز های غیر مجاز را  داشته ایم.
به گفته وی در رفع تداخلات و کاداستر جز استان های پیشرو هستیم و طی چند سال گذشته بخشی از اراضی به نفع بهره برداران ازاد سازی شده است.
خمسه گفت: اولین دستگاه در استان هستیم که بیشترین اعتبارات را در بخش اشتغال روستایی جذب  کرده ایم.

به گفته وی بخش کشاورزی کمترین پرونده های رفع موانع تولید را دارد و تلاش کرده ایم مشکل بهره برداران بخش را حل کنیم و۸۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی توانسته اند با اقدامات خوب در تولید محصولات کشاورزی گام های خوبی بردارند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بخش کشاورزی استان شایستگی بسیار زیادی برای توسعه دارد و این مهم فقط با حمایت و پشتیبانی مسوولین ارشد استان امکان پذیر است.

 

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها