خبرهای داغ:
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی مطرح کرد

تداوم روند احیا و ساماندهی بافت تاریخی ارومیه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از تداوم روند احیا و ساماندهی بافت تاریخی ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۲۸۴۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸

 جلیل جباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: در ادامه روند ساماندهی و احیاء بافت تاریخی شهر ارومیه، هم اکنون تعداد 4 کارگاه مرمتی در محور خیابان امام شامل نبش راسته نجارخانه، خانه تاریخی مجاور میدان ایالت، روبروی خیابان سرداران و نبش راسته غلامخان فعال می باشند.

وی با اشاره به اینکه در این کارگاه ها؛ دیوارها، نماها و پنجره‌های رو به خیابان ابنیه و ساختمان ها، با استفاده از مصالح سنتی و الگوهای معماری موجود، جداسازی و ساماندهی می‌شوند، افزود: تأمین اعتبار بخشی از مرمت بافت تاریخی توسط شهرداری ارومیه بوده که نظارت فنی و کیفی پروژه بر عهده کارشناسان این اداره کل می‌باشد.

جباری گفت: هدف بلند مدت این است که همه بناها و ساختمان‌ها و بناهای تاریخی موجود در بافت تاریخی قدیمی و بناهای جدیدالاحداث جهت ساخت طبق ضوابط بر اساس الگوهای معماری مصوب باشد.

این مقام مسوول اظهار داشت: این اقدامات و فعالیت‌ها همگی در راستای حفط و احیاء بافت تاریخی شهر ارومیه است که محور خیابان امام بخشی از آن به شمار می‌آید.

جباری تأکید کرد: محدوده بافت تاریخی ارومیه، یک طرح مصوب از سوی سازمان مرکزی و شورای عالی معماری و شهرسازی کشور است و این اداره کل موظف است در راستای حفظ، مرمت و احیاء آن برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدتی داشته باشد.

وی در پایان یادآور شد: جداره‌سازی محورها و بناها و نیز کف سازی معابر و گذرها بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای احیاء بافت تاریخی است.

انتهای پیام

ارسال نظرات