رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان کوهبنان گفت : با هدف ساماندهی کمک های حمایتی به هیات های مذهبی، طرح” شمیم حسینی” در بقعه متبرکه بی بی عصمت (س) این شهرستان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۷۲۸۴۱
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ حسن جعفری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کوهبنان با اشاره به برنامه های سوگواره  ” بصیرت عاشورایی ” ایام ماه محرم در محل امامزادگان این شهرستان اظهار داشت : همزمان با دهه اول محرم مراسم های عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش در امامزادگان عظیم الشان، سید سلیمان (ع) ،زید بن علی (ع) روستای ده علی، بقعه متبرکه بی بی خاتون(س) روستای جور و بقعه متبرکه بی بی عصمت (س) شهر کوهبنان برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به اقدامات این اداره در ساماندهی کمک های مالی به هیات های مذهبی طرح ” شمیم حسینی ” در بقعه متبرکه بی بی عصمت (س) این شهرستان برگزار می شود.

جعفری با تشریح جزئیات این طرح ادامه داد: طرح شمیم حسینی سازمان اوقاف برای اولین بار  با هدف حمایت از هیات مذهبی در کشور اجرا می شود که در راستای اجرای  این طرح با اختصاص بن کارت های اقلام مصرفی به هیات های مذهبی، بخشی از هزینه های خرید مواد غذایی اطعام عزاداران از محل نیات موقوفاتی که قید زمان و مکان ندارند، تامین می شود.

وی با بیان اینکه این اعتبار به هیئت های ثبت شده  در سامانه طوبی سازمان تبلیغات اسلامی تعلق می گیرد تصریح کرد: در شهرستان کوهبنان ۱۴ هیات مذهبی دارای مجوز می باشند که به هر هیات یک بن کارت به  مبلغ ۵ میلیون ریال اختصاص می یابد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهبنان افزود: سایر هیئت های مذهبی نیز با تاییدو معرفی سازمان تبلیغات اسلامی نیز می توانند از خدمات ارائه شده این طرح بهره مند شوند.

جعفری گفت: نمایشگاه محصولات مصرفی و غذایی این طرح در بقعه متبرکه  بی بی عصمت راه اندازی شده و کلیه اجناس این نمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف از طریق این بن کارتها قابل خرید می باشد.

ارسال نظرات