خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج):
نمسئول بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان (عج) در دیدار نمایندگان گروه های جهادی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان گفت: 414 گروه جهادی خواهر و برادر از تمام اقشار بسیج استان فعالیت دارند که علاوه بر استان اصفهان در مناطق محروم سایر استان ها نیز فعالیت می کنند.
کد خبر: ۹۱۷۲۸۳۸
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان مسئول بسیج سازندگی  سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در  دیدار نمایندگان گروه های جهادی با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان با ارائه گزارشی از اقدامات سازمان بسیج سازندگی و گروه های جهادی این استان اظهار داشت:  پس از انحلال جهاد سازندگی در دهه هفتاد، فعالیت های خودجوش مردمی آغاز و بسیج سازندگی با رسالت محرومیت زدایی در سال 1379 تشکیل شد.
سرهنگ احسان‌الله رضاپور افزود: رهبر انقلاب اسلامی از اردوهای هجرت و جهادی ابراز رضایت داشتند و فعالیت های جهادی را مظهر مجسم آیات قرآن کریم دانستند، ایشان پس از دیدار با گروه های جهادی، در بیانیه 9 گانه خود بر تحقق عدالت تأکید کردند. 
وی گفت: استان اصفهان دارای 414 گروه جهادی از تمام اقشار بسیج است که از این میزان 272 گروه برادران و  142 گروه خواهران در 400 نقطه متمرکز فعالیت دارند. 
مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: قبلاً گروه های جهادی به صورت پراکنده در روستاهای محروم و حاشیه شهر فعالیت داشتند که از 2 سال پیش تا کنون و با ابلاغ سند تحول گروه های جهادی، این گروه ها از 3 تا 5 سال در یک نقطه به فعالیت های بهداشتی، عمرانی، اقتصادی و کشاورزی می پردازند. 
وی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی استان اصفهان پس از فعالیت در هر منطقه، یک گروه جهادی مستقر از اهالی منطقه را تشکیل می دهند و خود به عنوان گروه معین فعالیت ها را ادامه می دهد.
رضاپور گفت: گروه های جهادی استان اصفهان افزون بر فعالیت در مناطق محروم و کم برخوردار استان اصفهان، در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، کهکیلویه و بویر احمد، ایلام و چهارمحال و بختیاری در عرصه های عمرانی، کشاورزی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی و غیره فعالیت دارند.
وی با اشاره به تحسین مقامات استانی و کشوری از اقدامات گروه های جهادی در بحران های مختلف بیان کرد: فعالیت در 3 روستای بزرگ در زلزله کرمانشاه، ارسال 175 کامیون و تریلر کمک های مردمی، ارسال نزدیک به 700 کانکس، فعالیت در 5 قسمت از روستاهای سیل زده استان گلستان، اعزام 2500 نفر به مناطق سیل زده، فعالیت گروه جهادی سید الشهدا با ساخت 50 خانه محروم در جنوب کرمان، درمان بیماران این منطقه به همراه اسکان و غذا در اصفهان، انجام معاینه پزشکی و دندان پزشکی برای 2 هزار نفر در حاشیه شهر اصفهان توسط گروه های جهادی دانشجویی از جمله اقدامات گروه های جهادی استان اصفهان به شمار می رود. 
مسئول بسیج سازندگی استان تصریح کرد: ساخت 375 واحد مسکونی در پلدختر به سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان واگذار شده است، همچنین بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نزدیک به 7950 واحد مسکونی در استان اصفهان به واسطه جاری شدن سیل، آسییب دیده اند که ساخت و مرمّت 375 واحد در استان اصفهان به این سازمان واگذار شده است.
وی گفت: سالیانه به صورت میانگین 7 تا 8 هزار نفر در قالب اردوهای 7 تا 10 روزه اعزام گروه جهادی داریم و در قالب اردوهای هجرت، دانش آموزان در مدارس خودشان فعالیت عمرانی دارند. 
رضاپور عنوان کرد: استان اصفهان 8 شهید جهادگر دارد که 3 شهید مدافع حرم، 3 شهید مدافع امنیت، 1 شهید مدافع انقلاب و 1 شهید در حین اردوهای جهادی آسمانی شده است.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها