خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

باید حرمت ماه محرم نگه داشته شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید حرمت ماه محرم به معنای واقعی کلمه نگه داشته شود.
کد خبر: ۹۱۷۲۸۳۳
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹

 حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: تلاش همه عزاداران، دست‌اندرکاران و مردم در روزهای باقی‌مانده از عزای حسینی، برگزاری سوگواری باشد.

وی اضافه کرد: رعایت حجاب توسط بانوان و نظافت معابر از جمله موارد مهمی‌است که در راستای رعایت حق‌الناس مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

وی بیان کرد: مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) نیز در اشعار و نوحه‌های خود مضامین والای قیام عاشورا را بیان کنند و توجه ویژه‌ای به این مطلب داشته باشند تا این مرثیه‌ها و نوحه‌ها در ارتقای سطح آگاهی مردم هم موثر واقع شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی همچنین با تاکید بر لزوم توجه ویژه مردم به احیای امر به معروف و نهی از منکر، ادامه داد: توجه به این فرایض در جامعه موجب نزول رحمت الهی می‌شود و باید همه ما به آن اهتمام ویژه‌ای داشته‌باشیم.

قریشی با بیان اینکه این ایام فرصت مغتنمی برای بصیرت‌افزایی در جامعه اسلامی به شمار می‌رود، اضافه کرد: برگزاری آئین‌های عزاداری به خودی خود معرفت، بصیرت و بینش را به جامعه وارد نمی‌کند بلکه در کنار سینه‌زنی و سوگواری باید مفاهیم، ارزش‌ها و فلسفه نهضت عاشورا هم تبیین شود.

این مسوول بر لزوم حفظ اتحاد و هماهنگی در بین نهادهای مختلف در این ایام تاکید کرد و بیان داشت: در صورت هم‌افزایی و همدلی می‌توان برنامه‌های مختلف و متنوعی را اجرا کرد که آثار ماندگاری را در جامعه و بین آحاد مردم بر جا گذارند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار