خبرهای داغ:

11 مرکز خرید اصلی و فرعی برای خرید کلزا در آذربایجان غربی وجود دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از افزایش 27 درصدی سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی 97-98 در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۷۲۸۲۵
|
۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

اکبر کرامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه در ارومیه، از افزایش 27 درصدی سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در سال زراعی 97-98 در استان خبر داد و اظهار کرد: امسال از سطح 5 هزار و 330 هکتار از اراضی زیر کشت دانه روغنی کلزا در استان، 10 هزار و 320 تن محصول برداشت شد.

وی تصریح کرد: امسال بیشترین سطح زیر کشت کلزا مربوط به  شهرستان های پلدشت، بوکان، نقده، میاندوآب، پیرانشهر و شاهین‌دژ بود که میانگین عملکرد استانی در هر هکتار دو هزار و 89 کیلوگرم است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از مجموع 5 هزار و 330 هکتار از مزارع زیر کشت کلزا در حدود یک هزار و 340 هکتار تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته بود و بیش از 3 هزار تن انواع کود پاییزه و بهاره بین بهره برداران توزیع شد.

وی با بیان اینکه 11 مرکز خرید اصلی و فرعی در سطح شهرستانهای تابعه جهت خرید به موقع دانه روغنی کلزا برپا شده بود، تصریح کرد: در سطح چهار هزار و 447 هکتار نیز مبارزه با علفهای هرز نازک برگ و در سطح 196 هکتار نیز مبارزه مکانیکی با علفهای هرز انجام گرفت.

کرامتی با بیان اینکه برنامه ابلاغی کشت دانه های روغنی کلزا برای استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی ۹۸_ ۹۹ در حدود ۳۲ هزار هکتار پیش بینی شده است، افزود : تا کنون 40 هزار تن انواع بذور هیبرید وارداتی و داخلی تامین و بین بهره برداران توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد : جهت کشت پاییزه کلزا در سال زراعی 98-99 تا کنون 3779 تن انواع کود پاییزه تامین و در حال توزیع بین زارعین است.

وی پایین بودن قیمت خرید تضمینی با توجه به هزینه های بالای کشت، داشت و برداشت، محدودیت تاریخ کشت، عدم تامین بموقع بذور مورد نیاز، نبود علف کش اختصاصی و کمبود هد برداشت مخصوص کلزا را از مسایل و مشکلات موجود در زمینه توسعه کشت کلزا در استان مطرح کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار